مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و ماه مبارک رمضان با افزایش ساعات پیک مترو، ظرفیت مسافربری خطوط یک و دو در مجموع ۸ درصد افزایش خواهد یافت.

مهندس ربیعی -  مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب، اظهار کرد: با تغییر ساعت رسمی کشور در مهرماه و همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید و ماه مبارک رمضان، ساعات اوج ترافیک افزایش می‌یابد به همین دلیل ساعت پیک کاری مترو نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حالت عادی ۴ ساعت در روز یعنی در اوج ترافیک صبح‌گاهی و عصرگاهی قطارها با حداقل سرفاصله زمانی ممکن حرکت می‌کردند که این زمان به ۶ ساعت افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در واقع تعداد حرکت قطارهای خط یک از شنبه تا چهارشنبه  تاکنون ۳۷۰ حرکت بوده که با افزایش ساعت پیک مترو به ۳۹۶حرکت می‌رسد و در خط دو نیز در این روزها تعداد حرکت قطارها از ۴۰۶ حرکت به ۴۲۸حرکت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بر تعداد حرکت قطارهای خط یک و دو مترو در روزهای پنج‌شنبه و تعطیل نیز با افزایش ساعات پیک  افزوده می‌شود، گفت: متاسفانه در خط ۵ به دلیل کمبود ناوگان و فرسودگی قطارها تغییر در حرکت قطارها ایجاد نمی‌شود.

ربیعی افزود: در مجموع با توجه به افزایش حرکت قطارها در خطوط یک و دو  نسبت به مهرماه سال گذشته تعداد حرکت‌ها و ظرفیت مسافربری خطوط افزایش می‌یابد و در واقع با افزایش ساعات پیک مترو می‌توان پاسخگوی بخش عمده‌ای از افزایش ۱۰ درصدی مسافران مترو در مهرماه بود.

وی همچنین در مورد تاثیر قطعی‌های برق بر شبکه مترو، گفت: خوشبختانه با تمهیدات در نظر گرفته شده احتمال قطعی برق در مترو در حد صفر است به گونه‌ای که با قطعی‌های مکرر صورت گرفته در شهر تاکنون هیچ مشکلی برای مترو رخ نداده است و در حقیقت برق مترو زمانی قطع می‌شود که برق کل شهر قطع شود.

کد خبر 61062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز