مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محسن هاشمی گفت: به دلیل پرداخت نشدن بودجه‌های مربوط به مترو ، در بخش تعمیر و نگهداری مترو در وضعیت بحرانی قرار داریم

به گزارش ایسنا، مهندس محسن هاشمی اظهار کرد: برای بهره‌برداری مترو تهران امسال حدود 105 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که حدود 35 میلیارد تومان از این بودجه را دولت و 35 میلیارد تومان را شهردار پرداخت می‌کردند، اما متاسفانه دولت هنوز سهم خود را پرداخت نکرده است و از ابتدای سال تاکنون برای حفظ و نگهداری و بهره‌برداری مترو تنها از سهم شهرداری بودجه دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: مترو تهران نیز موظف است، از طریق فروش بلیت، تبلیغات، اجاره واحدهای تجاری مترو و غیره، بخشی از هزینه بهره‌برداری و حفظ و نگهداری را تامین کند.

مدیر عامل شرکت مترو تصریح کرد: به رغم این که پرداخت این سهم در وزارت کشور و معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تایید شده، اما با گذشت هفت ماه از سال هنوز پرداخت نشده است.

مهندس هاشمی در مقابل از پرداخت بودجه‌های عمرانی مترو توسط دولت ابراز رضایت کرد و گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال جاری 290 میلیارد بودجه عمرانی برای مترو تهران در نظر گرفته شده است که تاکنون 130 میلیارد تومان آن را دریافت کرده و توانسته‌ایم با این بودجه، اقدامات گسترده‌ای در راستای توسعه خطوط مترو انجام دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر یارانه بهره‌برداری مترو نیز توسط دولت پرداخت شود، تا مترو تهران بتواند با مشکلات کمتری به شهروندان خدمات‌رسانی کند و تعمیر و نگهداری از ناوگان به راحتی صورت گیرد.

کد خبر 66169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز