مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی، پایتخت برای 18 تا 20 میلیون سفر در روز آماده شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: برآورد ها نشان می‌دهد به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها 25 درصد به تقاضای سفرهای روزانة‌ شهروندان در پایتخت اضافه می‌شود.

مدیریت شهری و با همراهی و همکاری سایر دستگاه های دست اندرکار تدابیر ویژه ای به منظور اعمال مدیریت تقاضای سفر با هدف کنترل سفرهای درون شهری در نظر گرفته است.
54 درصد سفرهای درون شهری تهران در مناطق 1 تا 6 است و به ترتیب مناطق 6 در مرکز، 2 در شمال غرب و 4 در شمال شرق با توجه به تراکم مراکز آموزشی، پذیرای بیشترین سفرهای آموزشی هستند.

ساماندهی سرویس مدارس ازتمهیدات سازمان تاکسیرانی است که به این منظور حدود 20 هزار دستگاه خودرو مورد نیاز به عنوان سرویس مدارس از طریق تاکسی‌های ون و تاکسی‌های سواری تحت پوشش این سازمان تأمین می‌شود.

در افزایش انواع سفرهای روزانه ازجمله سفرهای آموزشی، خدماتی و خرید، تک تک دستگاه‌های اجرایی نقش دارند و به عنوان نمونه هر چه مراکز آموزشی به محل سکونت دانش آموزان نزدیک‌تر باشد، تقاضای سفرهای تحصیلی با وسایل نقلیة موتوری کاهش پیدا می‌کند.

سرویس‌های مدارس یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها به شمار می‌آیند که سعی شده است با کارشناسی و رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی خودروهای استاندارد و ایمن با راننده های شناخته شده و مطمئن با نرخ های معقول و منطقی برای سرویس مدارس در نظر گرفته شود.

کد خبر 63981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز