گروه شهری: با آغاز مهرماه و افزایش سفرهای شهری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اعلام آمادگی ناوگان عمومی پایتخت، میزان جابه‌جایی شرکت واحد اتوبوسرانی را روزانه 4میلیون و 300 هزار مسافر و مترو را نیز یک میلیون و 700 هزار مسافر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما، سیدجعفر تشکری هاشمی در این باره گفت: مرکز کنترل ترافیک تهران از ابتدای مرداد تا نیمه شهریور به‌عنوان اتاق فکر و برنامه‌ریزی و از نخستین روز ماه مبارک رمضان به‌عنوان اتاق کنترل و فرماندهی ترافیک مسئولیت ارائه و اجرای راهکارهای کاهش موانع و مشکلات موجود در جهت مدیریت اتفاقات و معضلات فرهنگی را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: براساس برآورد شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک، با آغاز سال جدید تحصیلی و شروع سفرهای دانش‌آموزی و دانشجویی و بازگشت شهروندان از مسافرت‌های تابستانی 25 درصد بر حجم ترافیک تهران افزوده می‌شود.

به گفته وی، معمولا در هفته‌های نخست مهرماه شاهد نوسان همراه با شوک ترافیکی هستیم که البته پس از گذشته دو سه هفته ترافیک به وضعیت طبیعی و پایدار بازمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به سال گذشته تغییر جدی در حجم امکانات و تجهیزات ناوگان حمل‌ونقل شهری از جمله واگن‌های مترو نداشته‌ایم، تصریح کرد: با وجود این موضوع با برنامه‌ریزی فشرده شرکت مترو در ساعات اوج ترافیک سر فاصله حرکت قطارهای مترو کاهش و سفرهای شهری از طریق مترو 8 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

معاون شهردار تهران با اشاره به نیاز سالانه تهران به حداقل یک‌هزار دستگاه اتوبوس جدید به‌منظور جایگزینی با اتوبوس‌های فرسوده، افزود: این در حالی است که تنها 70 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین از پول شهروندان از سوی مدیریت شهری خریداری شده و 250 حواله اتوبوس اخیرا دریافت کرده‌ایم که 150دستگاه آن را تحویل گرفته‌ایم.

تشکری هاشمی تعداد محدود اتوبوس‌هایی را که به مردم تهران اختصاص یافته بسیار کمتر از اتوبوس‌های مورد نیاز شهر تهران دانست و ادامه داد: با این اعداد و ارقام نمی‌توان انتظار جهش در حمل‌ونقل عمومی داشت و از این‌رو با برنامه‌ریزی سنگین شرکت واحد روزانه 4میلیون و 200 تا 4میلیون و 300 هزار مسافر را می‌توانیم جابه‌جا کنیم.

وی با  احتساب جابه‌جایی یک‌میلیون و 700هزار مسافر از طریق مترو، مجموع جابه‌جایی مترو و اتوبوسرانی با حداکثر ظرفیت را 6میلیون نفر در روز برشمرد و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم وضعیت موجود در ناوگان اتوبوسرانی را در سقف سال گذشته حفظ کنیم، تمامی اتوبوس‌های دارای نقص فنی و فرسوده را به کار گرفته‌ایم.

معاون شهردار تهران با توجه به سیر نزولی در تحویل اتوبوس به مردم تهران، ایجاد شرایط سخت به‌ویژه در مهرماه را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: مدیریت شهری حداکثر توان خود را در ناوگان حمل‌ونقل شهری به کار می‌گیرد تا با وجود محدودیت‌ها و موانع موجود، شهروندان تهرانی سختی کمتری را تحمل کنند.

وی با اشاره به شناسایی لکه‌های دارای معضل ترافیک، گره‌های ترافیکی و نقاط تصادف خیز با میزان فراوانی هریک از آنها روی نقشه تهران، بیان کرد: پراکنش این نقاط روی شبکه معابر شهری به‌منظور آمادگی قبلی در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته است.

مهمترین مسئله تاکسیرانی 

تشکری هاشمی مهم‌ترین مسئله تاکسیرانی را با توجه به وضعیت خاص این سامانه ،کنترل تاکسی‌ها از طریق شبکه نظارتی قوی قلمداد کرد و یادآور شد: با کمک 38شرکت خصوصی ناوگان تاکسیرانی کنترل می‌شود و به‌طور میانگین روزانه با 250 راننده متخلف از مجموع حدود 100 هزار راننده تحت پوشش سازمان تاکسیرانی برخورد  می‌شود.

کد خبر 63783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز