همشهری آنلاین: معاون امور مناطق شهرداری تهران گفت : در دوره جدید مدیریت شهری و از نیمه دوم سال 84 تا نیمه اول سال 87 ، حدود 60 پروژه مشارکتی به ارزش تقریبی هزار و 200 میلیارد تومان در تهران انجام شده است که این تعداد و رقم بیش از 10 برابر پروژه های مشارکتی شهرداری در 3 سال قبل از آن است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، عیسی شریفی، معاون امور مناطق شهرداری تهران در گردهمایی مدیران سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران همزمان با انعقاد قرار داد بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی شهرداری تهران گفت: یکی از محورهای اصلی مدیریت شهری، اقتصاد شهری است. قطعا بدون سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران، شاهد عمران و آبادانی شهر نخواهیم بود و بی‌شک سرمایه‌گذاری و مشارکت موجب عمران شهرها، رونق و توسعه آن‌ها، رفع معضل بیکاری به عنوان یکی از معضلات امروز کشور و در نهایت رفع محرومیت از برخی محلات شهر خواهد شد.

شریفی با بیان این که سرمایه‌گذاری مشترک، مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین روش استفاده از پتانسیل‌های مدیریت شهری و سرمایه‌گذاری مردم در ایجاد درآمد پایداراست، گفت: یکی از دغدغه‌ها و رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره جدید، ایجاد درآمد پایدار برای شهر تهران است و به دنبال این رویکرد بودجه شهرداری از 920 میلیارد تومان در سال 84 به شش هزار و 530 میلیارد تومان در سال 87 افزایش یافته است. صد درصد این بودجه به صورت خود کفا بدست آمده است. از این رو به بحث سرمایه گذاری و مشارکت توجه جدی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و ازنیمه دوم سال 84 تا نیمه اول سال 87 ، حدود 60 پروژه مشارکتی به مقدار تقریبی هزار و 200 میلیارد تومان درتهران انجام شده است که این تعداد و رقم بیش از 10 برابر سه سال گذشته پیش از دوران مدیریت جدید شهرداری است .

وی افزود : با پروژه مجموعه چند منظوره حقانی که قرار داد آن امروز به رقم هزار و 41 میلیارد تومان بسته می شود ، این مقدار به بیش از 20 برابر سه سال گذشته پیش از دوران مدیریت فعلی شهرداری تهران خواهد رسید .

معاون امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به قراردادهایی که تا پایان امسال منعقد شده و یا آغاز به کار خواهند کرد گفت: فراخوان فاز 2 پروژه برج میلاد که هفته آینده انجام می‌شود با قرار داد هزار و 200 میلیارد تومانی، انعقاد قرارداد هتل دیدار تا هفته آینده به رقم 200 میلیارد تومان، اعلام فراخوان مجتمع تجاری خاوران در ماه آینده به رقم 400 میلیارد تومان، اعلام فراخوان مجتمع تجاری دیدار با رقم 100 میلیارد تومان که در حال برگزاری است و همچین مجتمع نمایشگاهی، اداری، تجاری و هتل شهر آفتاب به رقم دو هزار میلیارد تومان که آن نیز در حال مذاکره است از مواردی است که برای کسب درآمد شهری صرف شده است. رقم این قراردادها به جز مجتمع نمایشگاهی آفتاب بیش از 40 برابر سه سال گذشته است.

وی در ادامه گفت: توسعه‌یافتگی از شعارهای اصلی شهرداری تهران است و تاکید داریم که تهران باید از بسیاری لحاظ‌ها جزو شهرهای طراز اول دنیا باشد.

شریفی خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما مدیریت شهری می‌تواند در همه وظایف و مسئولیت‌های خود از احداث مجتمع‌های تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، حمل و نقل، احداث معابر گرفته تا نگهداری اماکن، فضای سبز و رفت و روب  با ایجاد بستر مناسب از سرمایه‌ها و مشارکت شهروندان استفاده کند به طوری که همه واحد‌های اجرایی شهرداری به واحد‌های نظارتی محض تبدیل شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: رشد و توسعه و تعالی مدیریت شهری در ارتقای رفاه عمومی و خدمات‌رسانی مناسب و همچنین در گرو افزایش سطح مشارکت مردم و سرمایه گذاری در عمران شهری است و مفهوم برون سپاری و تحقق اصل 44 قانون اساسی در حوزه مدیریت شهری نیز چیزی جز این نیست.

شریفی تصریح کرد : امیدوارم امروز که بزرگ‌ترین قرارداد مشارکتی در شهرداری تهران برای اجرای پروژه چند منظوره حقانی بین سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران و شرکت "نوسا" به عنوان یکی از شرکت‌های با سابقه و توانمند در امر ساخت و ساز منعقد می‌شود، منشا خیر و برکت برای شهروندان تهرانی باشد و در آینده نزدیک نیز شاهد توسعه بیش از پیش مشارکت مردم در عمران و اقتصاد شهری باشیم.

وی با اشاره به احداث سه میلیون متر مربع فضای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در تهران، افزود: تپه‌های عباس آباد پیش از این و در سال‌های قبل قرار بود تا به مرکز اداری شهر تبدیل شود که با پیگیری‌های مستمر دکتر قالیباف و توجه شورای اسلامی شهر تهران و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری شهر تهران، قرار است به مرکز علوم، فناوری، فرهنگی و اجتماعی و تفرج‌گاهی برای مردم تهران تبدیل شود که در حال حاضر 10 باغ علوم، باغ‌های تفرج گاهی و باغ اکو در حال احداث هستند که بخش از پروژه‌های آن تا پایان امسال و بخشی دیگر در سال آینده افتتاح خواهد شد.

بهنام اتابکی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد مجتمع چندمنظوره حقانی در مورد ویژگی‌های این پروژه گفت: این پروژه به منظور خدمات‌رسانی به جمعیت زیادی از شهروندان احداث می‌شود که در آینده به اراضی عباس آباد رفت و آمد می‌کنند و انواع خدمات رفاهی، تجاری و پارکینگ و سایر خدمات را به شهروندانی که از سایت بزرگ اراضی عباس آباد بازدید می‌کنند ارائه می‌دهد.

به گفته وی پروژه چند منظوره حقانی با 438 هزار متر مربع زیربنا، داراری 300 هزار متر فضای پارک برای 7 تا 10 هزار واحد خودروست و سایر فضاهای تجاری و خدماتی و مشا نیز در 138 هزار مترمربع بنا می‌شود‌.

اتابکی افزود: کلنگ‌زنی این پروژه در هشت ماه آینده انجام می‌شود و بر اساس زمان‌بندی طراحی آن هشت ماه و اجرای آن نیز 41 ماه زمان می‌برد.

کد خبر 70661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز