چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: 3 میلیون متر مربع فضای‌فرهنگی، مذهبی با اولویت مناطق محروم هم‌اکنون دردست احداث در شهر تهران است.

محمد باقر قالیباف صبح دیروز در مراسم افتتاحیه مجموعه بزرگ فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهید سلیمانی در منطقه 18 با اظهار امیدواری بابت اینکه تمامی محلات شهر تهران حداقل از یک سرای محله برخوردارباشند، گفت: در نظرداریم برای هر380 محله تهران حداقل یک سرای محله که نقش قطب‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و مذهبی شهر را بازی می‌کند احداث کنیم.وی ادامه داد: در عرصه فرهنگ باید مقیاس‌مان یک یکم باشد یعنی اینکه تک‌تک خانه‌ها و خانواده‌ها مورد توجه ما باشند و برای هر شهروند فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی در محل سکونتش وجود داشته باشد.

در همین باره قالیباف خبر داد: در سال 88 شهروندان تهران هر هفته و هر ماه شاهد بهره برداری از مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی جدید در شهر تهران خواهند بود که در این میان تلاش شده ابتدا مناطقی که کمترین فضاهای فرهنگی تفریحی و ورزشی را دارا هستند در اولویت قرار گیرند.

به‌عنوان نمونه احداث سالن نمایش آیینی به‌عنوان یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ و فراملی ازسوی شهردارتهران نام برده شد که حتی درسطح خاورمیانه از نظر تکنولوژی و ساخت بی‌نظیر خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه احداث بیش از 40 مرکز دینی نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد گفت: یکی ازاین مراکز بزرگ دینی با 19 هزار متر مربع مساحت برخورداراز کارکردهای بسیار متفاوت است که می‌تواند مکان مناسبی برای برنامه‌های مختلف دینی و مذهبی شهر تهران باشد.

قالیباف اظهار داشت: باید در کنار کارهای خدماتی و عمرانی به کارهای فرهنگی و هنری نیز توجه داشته باشیم بنابراین اگر بخواهیم از آسیب‌های اجتماعی کاسته و کمی از مشکلاتی که گریبان مردم شهر را گرفته برطرف نماییم باید به روح و روان شهروندان هم توجه داشته باشیم و توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد عدالت محوری و توجه به مناطق محروم از مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری تهران است، بیان داشت: در مناطقی که در یک هکتار 700 نفر زندگی می‌کنند و فضای کافی برای خانواده‌ها در محل سکونت‌شان وجود ندارد، ساخت مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است تا افراد ساکن در این مناطق به‌خصوص کودکان و نوجوانان بتوانند از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را ببرند و با کمترین آسیب‌ها و تهدید‌های اجتماعی مواجه شوند.

به گزارش همشهری قرار است حداکثر ظرف 3 ماه آینده (سوم خرداد روز فتح خرمشهر) بخش ورزشی مجموعه شهید سلیمانی در منطقه 18 به بهره برداری برسد تا بعد از آن به گفته قالیباف این مرکز با ظرفیت حداقل 10 هزار نفر به یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهر تهران تبدیل شود.

احداث 400 قطعه زمین چمن ورزشی

قالیباف دیروز همچنین با حضور در منطقه 19 شهر تهران در مراسم بهره برداری از116 طرح عمرانی، خدماتی، ورزشی، فرهنگی و... شرکت کرد و گفت: حدود 4 سال قبل در کل تهران تنها 30 زمین چمن مصنوعی وجود داشت، اما اکنون فقط در منطقه 19، 48 زمین چمن مصنوعی احداث شده و تعداد این فضاها در کل تهران به بیش از 400 قطعه زمین رسیده است.

وی اظهار کرد: تعداد سالن‌های ورزشی تا چند سال پیش بسیار محدود بود اما اکنون 150 سالن ورزشی در تهران وجود دارد و شهروندان در همه مناطق می‌توانند از این امکانات و فضاها بهره‌مند شوند. شهردار افزود: خوشبختانه اکنون در مناطق محروم و جنوبی مسائلی مانند ارزش افزوده و حل معضل بافت‌های فرسوده مطرح است و مسائلی مانند کمبود سرانه فرهنگی، تفریحی و ورزشی به مرور در حال رفع است.وی در مورد وضعیت منطقه 19 و فعالیت‌هایی که در این منطقه صورت گرفته است، گفت: پروژه‌های عمرانی و خدماتی همزمان با پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی در این منطقه دنبال شده است به‌گونه‌ای که هر فرد منصفی تغییر و تحولات در این منطقه را احساس می‌کند.

حاشیه‌مراسم

در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی شهید سلیمانی تعدادی از هنرمندان بنام کشور نیز حضور داشتند که توسط شهردار تهران مورد تقدیر قرار گرفتند ازجمله این شخصیت‌های هنری عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، محمد علی کشاورز، رضا کرم رضایی، ایرج راد و علیرضا عندلیبی بودند.

به‌دلیل ضعف جسمانی رضا کرم رضایی، شهردار تهران شخصا ازجایگاه پایین آمد تا تقدیرنامه این بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما را تقدیم وی کند.

کد خبر 77076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز