گروه شهری: 3سال دیگر تپه‌های عباس آباد به بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی کشور تبدیل می‌شود.

در مراسم افتتاح بوستان‌های حضرت ابراهیم(ع) (آب و آتش) و بنادر، محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری تصمیم دارد تا پایان سال 90 مجموعه تپه‌های عباس آباد را به بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی کشور تبدیل کند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک بقیه پارک‌ها در ضلع جنوبی و شرقی این محل آماده بهره‌برداری می‌شود و ظرف 2سال آینده ارتباط شرقی، غربی تپه‌های عباس آباد از روی بزرگراه مدرس انجام می‌گیرد.

قالیباف طی سخنانی در این مراسم از تلاش برای تبدیل تپه‌های عباس‌آباد به مجموعه‌ای بی‌نظیر سخن گفت تا همه افراد بتوانند اوقات فراغت خود را با مطالعه، تفریح و ورزش به بهترین شکل سپری کند.

وی تاکید کرد: ما مصمم هستیم در کنار توجه به مسائل کالبدی شهر که بسیار مهم و اساسی است به روح شهروندان و مسائل اجتماعی هم توجه کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، آلودگی صوتی، نارسایی‌های اجتماعی و فشارهای اقتصادی سبب شده تا شهروندان از نظر روحی و روانی تحت فشار باشند. از این‌رو در تلاش هستیم با اقداماتی از این دست آرامش و آسایش را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: حتی اگر شهروندان از لحاظ اقتصادی نیز مشکلی نداشته باشند، مردم نمی‌توانند فرصتی برای اوقات فراغت تنظیم کنند زیرا مراکز تفریحی متناسب با ظرفیت شهر تهران وجود ندارد.

قالیباف ادامه داد: همانطور که باورهای دینی به ما آموزش داده، باید جامعه را با امید، نشاط و شادی پیش ببریم زیرا شادی، نشاط و سرور در هر جامعه‌ای بستر تغییر و تحول است و باعث تکامل درونی انسان‌ها و حفظ خانواده‌ها می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح بوستان‌های آب و آتش و بنادر، ابراز امیدواری کردکه  نشاط و سرور برای قانون، پیشرفت عدالت و توسعه فراهم شود و تاکید کرد: تا زمانی که این بستر را فراهم نکنیم و نشاط و امید را به جامعه نیاوریم گام‌های جدی و اساسی را برای ساختن کشور و پیشرفت کشور نمی‌توانیم به درستی برداریم.

قالیباف در پایان گفت: امیدوارم مدیریت شهری بتواند با همراهی و نظرات مردم و همچنین دعای خیر همه، وظیفه خود را بهتر از گذشته انجام دهد.

شنبه شب گذشته در مراسم افتتاح بوستان‌های آب و آتش و بنادر، علاوه بر شهردار تهران، خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز حضور داشتند.

کد خبر 84972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز