مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: درصورت تحقق طرح ساختاری ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران، همه نیازهای فرهنگی این شهر در افق 1404 به خوبی پاسخ داده می‌شود.

به گزارش سما، اکبر تشکری نیا، با بیان اینکه در سند طرح ساختاری ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران، نارسایی‌های فرهنگی پایتخت و راهکارهای اجرایی رفع آنها مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این طرح به 3 ویژگی تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهر تاکید شده است و براساس آن شاکله فرهنگی شهر به خوبی ترسیم شده است.

وی اعلام کرد: درصورت تحقق این طرح، در افق 1404 نیازمندی‌های فرهنگی تهران به خوبی پاسخ داده می‌شود و حتی در طول زمان خود را با هرگونه شرایط ناگهانی یا غیرمنتظره سازگار می‌کند.

تشکری نیا با اشاره به اینکه 14 طرح کلان الگویی در مقیاس شهری در حوزه میانی شهر در این طرح پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: پهنه فرهنگی جماران، اراضی عباس‌آباد، محله رودکی، محور فرهنگی آیینی 30‌تیر، پهنه فردوسی، منوچهری، ویلا و پهنه مذهبی تاریخی شهر ری، از جمله طرح‌های کلانی است که در حوزه میانی شهر تعریف شده است.

به گفته وی، بازشناسی هویت محله‌ای به‌عنوان یکی از طرح‌های کلیدی در طرح ساختاری ساماندهی و توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 85215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز