گروه شهری: مدیریت شهری تهران امیدوار است که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساخت‌وساز در تهران رونق بگیرد.

شورای اسلامی شهر تهران پس از افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن که به رکود بی‌سابقه ساخت‌وساز و خرید و فروش مسکن منجرشد، به‌منظور برون‌رفت از این بحران، طرحی را به تصویب رساند.

براساس این طرح، سازندگان و متقاضیان پروانه ساختمان درصورت پرداخت نقدی عوارض، 25 درصد جایزه خوش‌حسابی شامل حالشان خواهد شد. بنابراین گزارش، همزمان با ابلاغ این مصوبه به مناطق 22گانه متقاضیان زیادی برای استفاده از این تسهیلات مراجعه کردند.

پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران استفاده از این تسهیلات را محدود خواند و تاکید کرد: مهلت برخورداری از این تسهیلات به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. وی با بیان اینکه با این حمایت می‌توان امیدوار بود که ساخت‌وساز شهر تهران بعد از رکودی یکساله رونق دوباره یابد، افزود: با رونق بخش ساخت و ساز کشور بیش از 400 صنعت که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با این بخش در ارتباط هستند از رکود اقتصادی خارج خواهند شد.

پورزرندی این طرح را از مهم‌ترین طرح‌های مدیریت شهری در حوزه ساخت و ساز دانست و گفت: به‌دنبال اجرای این طرح و به‌منظور تشویق مؤدیان در پرداخت مانده بدهی خود به شهرداری تهران، افرادی نیز که تا پایان دی ماه امسال به‌صورت نقد عوارض خود را پرداخت کنند مشمول 20 درصد تخفیف جایزه خوش‌حسابی خواهند شد.

وی همچنین خبر داد: چنانچه مؤدیان، چک‌های  برگشت خورده خود را پرداخت کنند نیز مشمول 20 درصد تخفیف خوش حسابی شهرداری در سال خواهند شد. پورزرندی اتخاذ چنین روش‌هایی را به‌منظور بازگرداندن رونق در ساخت و ساز برای اقتصاد شهری بسیار مؤثر قلمداد و اعلام کرد: 50 درصد جایزه خوش‌حسابی نیز برای وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی درنظر گرفته شده است.

وی در توضیح این طرح گفت: براساس تبصره «پ» مصوبه شورای شهر، همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی وابسته به دولت و نهاد‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی نیزچنانچه تمامی عوارض صدور پروانه خود را به‌صورت نقدی بپردازند از 50 درصد جایزه خوش حسابی برخوردار خواهند شد.

به گفته معاون مالی و اداری شهرداری تهران، براساس مصوبه شورای شهر افرادی که شامل 25 درصد جایزه خوش‌حسابی می‌شوند، می‌توانند در مورد عوارض زیربنا، تراکم، تغییر کاربری، پذیره، پیش‌آمادگی و حق تشرف اقدام کنند.

این امتیازات درحالی اعلام می‌شود که به گفته مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت بر صدور پروانه‌های ساختمانی شهرداری تهران، در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های کلان برای ساخت مسکن با احتیاط و آهستگی معناداری انجام می‌شود.

به گفته وی، در 45 روز اول سال گذشته 2967 فقره پروانه ساختمانی در تهران صادر شد که این رقم در 45 روز اول امسال به 1830 فقره رسید و با این حساب می‌توان گفت که حجم صدور پروانه 3/38 درصد کاهش یافته است. با افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن، ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن با رکودی تاریخی مواجه شد.

کد خبر 89642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز