گروه سیاسی: وزیر کشور با بیان اینکه آنچه می‌تواند برای دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان یک رفتار قابل اتکاء باشد عمل به قانون است، تاکید کرد: تنها تکیه گاه ما قانون است و بنای خود را بر این گذاشتیم که قانون را اجرا کنیم‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی پورمحمدی که در همایش هم اندیشی انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما سخن می‌گفت، اظهار داشت: میزان بالای مشارکت مردم در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده تمایل و رفتار انتخاباتی جامعه ماست که بازخورد اقدامات اعتماد ساز و مشارکت جویانه‌ای است که توسط نهادهای مسئول صورت گرفته است‌.

پورمحمدی گفت: در سه نوع انتخابات منطقه‌ای، ملی و ویژه(رفراندوم) که در دنیا مرسوم است، مشارکت مردم ما جزء بالاترین معدل شرکت‌کننده در دنیاست.

وی افزود: مردم به‌دلیل اعتمادی که به 3رکن قوانین، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دارند میزان مشارکتشان قابل دفاع و قابل همآوردی با دیگران است‌.

پورمحمدی در عین حال اظهار داشت: در 3حوزه قوانین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کاستی‌ها و کمبودهایی هم داریم، مثلاً تغییر در قوانین کمبودهایی ایجاد می‌کند‌.

وزیر کشور به قانونی که در مجلس درخصوص حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی مصوب شد، اشاره کرد و گفت: تغییر در قوانین در مناسبات کاری ما تأثیرگذار است و در انتخابات به این گستردگی این میزان شناور بودن قوانین مسئله ایجاد می‌کند‌.

تکلیفی تعیین نشده است

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد که این ستاد هیچ‌گونه تکلیفی درباره صلاحیت‌ها برای فرمانداران و هیات‌های اجرایی تعیین نکرده بلکه همانند گذشته و مطابق ماده 49قانون انتخابات، طی نامه‌ای نظرات استعلامی به فرمانداران و بخشداران ارسال شده است.

علیرضا افشار در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به ادعای یکی از پایگاه‌های خبری درباره ارسال نامه از سوی ستاد انتخابات کشور به‌فرمانداران درباره ردصلاحیت برخی افراد، تأکید کرد: بر اساس ماده 49قانون انتخابات، وزارت کشور موظف است پس از وصول مدارک از مراجع چهارگانه، مراتب را به فرمانداران و بخشداران حوزه‌های انتخابیه به نحو مقتضی اعلام کند.

افشار یادآورشد: وزارت کشور در دوره‌های گذشته‌نیز پس‌از دریافت استعلامات، آنها را به ضمیمه نامه‌ای به فرمانداران و بخشداران ارسال می‌کرد.

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به ادعای این پایگاه اینترنتی درباره اعتراض رئیس ستاد بازرسی انتخابات به ارسال نامه نخست، آن را تکذیب کرد و گفت: هیچ‌گونه اعتراضی به ستاد انتخابات در این ارتباط واصل نشده است و انتشار چنین گزارش‌ها و اخباری صحت ندارد.

کد خبر 43113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز