جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: هیأت‌های نظارت بر انتخابات تا پایان وقت اداری روز شنبه 13 بهمن نتایج بررسی شکایات نامزدهایی که از سوی هیأت‌های اجرایی ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند را به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام می کنند.

به گزارش همشهری، به دنبال پایان یافتن فرصت 4 روزه نامزدهای انتخابات مجلس هشتم که از سوی هیأت‌های اجرایی ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شدند، هیأت‌های نظارت بر انتخابات کار بررسی این شکایات را از یکشنبه گذشته آغاز و طبق قانون فقط یک هفته فرصت دارند تا نظر خود را درمورد این شکایت‌ها اعلام کنند.

بر این اساس، هیأت‌های نظارت بر انتخابات تا پایان وقت اداری امروز درمورد شکایت‌های آن دسته از داوطلبانی که نسبت به ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت خود شکایت کرده بودند به فرمانداری های حوزه‌های انتخابیه اعلام می کنند.

در صورتی که در این مرحله نیز نامزدی نسبت به ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت خود اعتراضی داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را به هیأت‌های عالی نظارت برانتخابات اعلام کند تا مرحله سوم بررسی صلاحیت‌ها آغاز شود که هیات‌های عالی نظارت نیز نتیجه رسیدگی به این دسته از شکایات را تا 4 اسفند اعلام خواهند کرد.

چاپ و توزیع آری، الصاق نه!

رئیس هیأت بازرسی انتخابات کشور با اعلام مجاز بودن چاپ و توزیع پوستر انتخاباتی گفت : ملاک تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم، قانون فعلی است و امکان تغییر قانون وجود ندارد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین موسی پور با  اشاره به رد طرح استفساریه ماده 61 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد ممنوعیت چاپ عکس و پوستر اظهار داشت: ملاک تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم قانون فعلی بوده و به این ترتیب چاپ عکس و پوستر نامزدهای نمایندگی مجاز است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور افزود : با توجه به زمان باقیمانده تا روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و دستور جلسات علنی مجلس - که اختصاص به بررسی بودجه سال 87 دارد - امکان تغییر در قانون انتخابات و تصویب قانون جدید وجود ندارد.

کد خبر 43223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز