همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان سه‌شنبه (16بهمن) آخرین گزارش از وضعیت تعیین صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات مجلس را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان با بیان این‌که آمار کل داوطلبان ثبت‌نامی حدود 7 هزار و 500 نفر بوده است، درباره آمار افراد ردصلاحیت‌شده اظهار داشت: از این تعداد صلاحیت حدود 30 درصد از آنان در هیئت‌های نظارت استانی تأیید نشده است.

دکتر عباسعلی کدخدایی درباره‌ اینکه آمار داوطلبان نمایندگی انتخابات هشتمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور 7 هزار و 200 نفر اعلام شده گفت: آماری که ما از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان داریم بیش از 7 هزار و 500 نفر است.

سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد: در این 30 درصد، هم آمار هیئت اجرایی و هم آمار هیئت نظارت وجود دارد.

وی با بیان این‌که از حدود 7 هزار و 500 نفر داوطلب حدود 230 نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در مورد آمار عدم احراز نیز در حال بررسی هستیم تا آمار را تهیه و ارائه کنیم. اکنون آماری از عدم احراز به دست‌مان نرسیده و در حال جمع‌بندی است و محتوای این عدم احراز نیز این است که بسیاری از این‌ها به دلیل فقدان مدارک تحصیلی بوده است.

کدخدایی افزود: بنابراین چنان‌چه این افراد در مرحله‌ دوم شکایت کنند و مدارک خود را ارائه دهند قطعا در مرحله‌ی بررسی توسط شورا وارد آمار تأییدشدگان می‌شوند.

وی با اعلام این‌که مهلت اعلام شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنان به تأیید هیئت‌های نظارت نرسیده یک روز تمدید شد، گفت: تا پایان ساعت 17 چهارشنبه (16بهمن) مهلت شکایت تمدید شده است. [تمدید مهلت اعلام شکایت ردصلاحیت‌شدگان تا پایان وقت اداری 17بهمن]

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: اگر کسی نمی‌تواند در فرصت باقی‌مانده برای شکایت به تهران مراجعه کند، می‌تواند به دفاتر استانی شکایت خود را کتبا ارائه کند.

کدخدایی با بیان این‌که هنوز آمار دقیقی از شکایات واصله از نظرات هیئت‌های نظارت استانی مشخص نشده، افزود: زیرا باید شکایات واصله در استان‌ها نیز به مرکز ارائه شود.

وی با تأکید بر این‌که نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت استان به تمام فرمانداری‌ها ارائه شده و کار شورا در این مورد تمام شده است، افزود: از روز 13 بهمن‌ماه به تدریج هرکدام از آمارها که درست بود را به هیئت نظارت استان ارسال کردیم و از آن طریق به فرمانداری‌ها اعلام شد.

کدخدایی گفت: اگر هم تأخیری در ارسال نتایج به فرمانداری‌ها بود به دلیلی از جمله نقص بعضی از پرونده‌ها بوده است.

کد خبر 43525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز