همشهری آنلاین: شورای نگهبان طرح 2 فوریتی استفساریه ماده (61) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مغایر با قانون اساسی شناخت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، این طرح که مصوب جلسه هفتم بهمن مجلس شورای اسلامی بود، در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و این شورا نظر خود را به شرح زیر اعلام کرد:

 با توجه به نظریه تفسیری شورای نگهبان از اصل73 قانون اساسی، طرح‌ استفساریه ماده (61) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1386، تفسیر نیست بلکه قانونگذاری است، لذا مغایر اصل73 قانون اساسی شناخته شد.

35نفر از نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی با امضای طرح 2 فوریتی استفساریه در خصوص تبلیغات انتخاباتی، خواستار اخذ نظر مجلس در خصوص این موضوع شدند.

در این طرح 2 فوریتی استفساریه تاکید شده بود: با توجه به اینکه در اصلاحات صورت گرفته در قانون انتخابات در زمینه تبلیغات انتخاباتی نصب و الصاق هرگونه پوستر و عکس ممنوع شده است، آیا چاپ اینگونه پوسترها نیز ممنوع است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز سه شنبه هفته گذشته خود به 2 فوریت این طرح استفساریه رأی مثبت دادند و درنشست علنی روز چهارشنبه هفته گذشته نیز کلیات این طرح را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس روز یکشنبه گذشته نیز با بررسی جزئیات طرح استفساریه ماده 61 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1386بر مصوبه خود تاکید و مقرر کردند چاپ پوستر توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع است و نامزدها می‌توانند برای معرفی خود از بروشور، کارت و تراکت استفاده کنند.

کد خبر 43043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز