احمد توکلی با ارسال نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان، خواستار تلاش بیشتر این شورا در رسیدگی عادلانه به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده برای حضور در انتخابات آینده شد.

در این نامه که پایگاه‌های خبری اینترنتی آن را منتشر کردند، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ‌خطاب به اعضای شورای نگهبان گفته است: در این دوره کمیت و کیفیت رد صلاحیت‌ها ابعاد خاصی یافته است که نگرانی دوستداران انقلاب اسلامی را برانگیخته است، به ویژه آنکه حفظ نفوذ و احترام شورای نگهبان برای تداوم اسلامیت و جمهوریت نظام، هردو، ضروری است.

وی در ادامه نامه خود آورده است:‌ شکی نیست که از شورای نگهبان، چیزی جز نگهبانی از مرزهای قانون انتظاری نیست؛ مرزهایی که ممکن است در مراحل ابتدایی رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، به دلیل ضعف و ناتوانی و یا طغیان تمایلات قبیله‌ای-قومی یا سیاسی شکسته شده باشد و این لطمه باید با دقت و همت جبران شود.

توکلی خاطر نشان می‌کند:‌ شواهد زیادی وجود دارد که در این دوره، کم‌تجربگی برخی مسئولان اجرایی، ثبت نام رایانه‌ای بدون آمادگی کافی و اعمال سلایق تنگ‌ نظرانه باعث شده که حق و آبروی افراد بسیاری در معرض خطر قرار گیرد.

در این نامه همچنین تصریح شده است: شما به خوبی می‌دانید که در افکار عمومی عدم احراز به منزله درجه‌ای از بی‌صلاحیتی تلقی می‌شود، آن وقت قطعاً راضی نخواهید شد که مثلاً در استانی با یک امضاء، به بهانه کمبود وقت 58 نفر با عدم احراز مواجه شوند و یا تنگ‌ نظری سبب شود حتی برخی نمایندگان فعلی به دلیل مخالفت قانونی با بعضی سیاست‌ها یا عملکردهای دولت محترم رد صلاحیت شوند.

توکلی در پایان نامه خود نوشته است: حکومت، چنانکه رسول مکرم فرمود، با کفر پایدار می‌ماند ولی با ظلم نه، یکی از نتایج تلخ این وضعیت کاهش مشارکت مردم و تبعات سیاسی نامطلوب داخلی و خارجی آن است و تبعات منفی این نحوة برخورد، بر روحیه آزادگی ملت و افزایش خطر انحراف و دولت بر شما پوشیده نیست.

وی اظهار امیدواری کرده است با توجه به سوابق و با همت و صرف وقت و دقت فقهای گرامی و حقوقدانان محترم، حق‌های احتمالاً پایمال شده احیا شود و در عین حال مجلس از نفوذ عوامل ناصالح، فرصت‌ طلب و رانت‌ خوار مصون بماند.

کد خبر 43892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز