گروه سیاسی: رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور از آغاز اعلام اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده به حوزه‌های انتخابیه خبر داد.

محمدحسین موسی‌پور در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این مطلب افزود: اسامی نامزدهای ردصلاحیت شده‌ای که پس از بررسی شکایات آنها در شورای نگهبان و هیات‌ مرکزی نظارت، تأیید صلاحیت شده بودند، از روز سه‌شنبه به وزارت کشور اعلام شده است که این وزارتخانه پس از دریافت این اسامی، روز چهارشنبه آنها را به تفکیک برای حوزه‌های انتخابیه فرستاده است تا به مرور به نامزدها ابلاغ شود.

امیدوار به ادامه تأییدصلاحیت‌ها

وزیر کشور هم با بیان اینکه هنوز افراد واجد صلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس هشتم وجود دارند، از شورای نگهبان خواست با بررسی درست صلاحیت نامزدهای حضور در انتخابات آینده، امکان برگزاری انتخاباتی خوب و رقابتی را فراهم آورد.

مصطفی پورمحمدی طی سخنانی در حاشیه نشست هیأت دولت و در جمع خبرنگاران، افزود: ما معتقدیم هنوز افراد واجد صلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس هشتم و حضور در مسابقه انتخابات وجود دارند و در واقع باید توجه داشت که برخی حوزه‌های انتخابیه نیازمند حضور نامزدهای بیشتری هستند.[جزئیات بیشتر]

آمادگی برای انتخابات

وزیر اطلاعات راهپیمایی باشکوه 22 بهمن را مقدمه حضور با نشاط مردم در انتخابات 24 اسفند دانست و درباره آمادگی امنیتی کشور برای انتخابات گفت: همین حضور مردم و مواضع شفاف آنان نشان می‌دهد ملت با نشاط تمام آماده حضور در میدان انتخابات است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای هم در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران که فارس نیز خبر آن را منتشر کرد، درباره واکنش وزارت اطلاعات به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی هم گفت: وزارت اطلاعات در‌این باره وظیفه‌ای ندارد.

شش نفر برای خبرگان تهران

خبرگزاری فارس هم گزارش داد که از میان 44 نفری که برای حوزه‌های انتخابیه تهران، آذربایجان‌شرقی، قزوین و ایلام برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده بودند، ‌13 نفر در 24 اسفند با یکدیگر رقابت می‌کنند که 6نفر از این افراد برای حوزه انتخابیه تهران و 7نفر برای سه حوزه دیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 44243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز