گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان اعلام‌کرد که این‌شورا از روز چهارشنبه 16 بهمن، بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده یا عدم احراز صلاحیت شده در هیئت‌های نظارت استانی را آغاز کرد.

عباسعلی کدخدایی درگفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد که تاپایان وقت اداری روز سه‌شنبه، شورای نگهبان ۱۶۰۰شکایت دریافت کرده است.

داوطلبانی که صلاحیت آنان در هیات‌های نظارت استانی تأیید نشده یا صلاحیتشان احراز نشده‌است، تا پایان وقت اداری دیروز فرصت داشتند که شکایت و اعتراض خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.

شورای نگهبان پس از پایان مهلت 3روزه دریافت شکایات که این بار یک روز هم تمدید شد، به مدت 20 روز اعتراض‌ها را بررسی و نتایج را تا 3اسفندماه از طریق وزارت کشور به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

اگر باز هم نامزدی نسبت به رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت خود اعتراضی داشته باشد، بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام 3 روز یعنی از تاریخ 4تا 6اسفند فرصت دارد اعتراض خود را اعلام کند و پس از آن شورای نگهبان نیز 7 روز فرصت دارد تا به این شکایات رسیدگی و نتیجه قطعی و نهایی را روز 14 اسفند اعلام کند.

تأیید صلاحیت شده

ابراهیم رازینی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در استان تهران هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: از 340 شکایتی که در مرحله اول در شهر تهران از سوی تأییدصلاحیت‌نشدگان در هیات‌های اجرایی به هیات نظارت استان واصل شده بود، پس از رسیدگی صلاحیت‌ها، 40 نفر تأیید و به فرمانداری تهران اعلام شد.

هشدار درباره تبلیغات

معاون سیاسی قضائی سازمان بازرسی کل کشور کمک رسانی به نیازمندان و محرومان با اهداف خاص انتخاباتی را سوءجریان عنوان کرد و نسبت به آن هشدار داد و از مسئولان خواست مراقبت کنند کسانی با هدف تحت‌تأثیر قرار دادن افکار عمومی و جلب رأی، از محرومین سوء استفاده نکنند.

محمود صفری در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به سؤالی درباره اهدای بن‌ کارت‌‌های اعتباری و مستمری برخی دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد و سازمان‌ بهزیستی توسط برخی افراد از جمله برخی نمایندگان مجلس، گفت: نفس این کار که یک شخص نماینده یا غیرنماینده واسطه بین دستگاه‌ها برای رساندن امکانات از جمله بن، پوشاک، کارت‌های اعتباری به محرومین و مستضعفان باشد را نمی‌توان جرم محسوب کرد، اما دستگاه‌های متولی کمک‌ رسانی به محرومان و نیازمندان باید مراقبت کنند کسانی با هدف تحت‌تأثیر قرار دادن افکار عمومی و جلب رأی از آنها، سوء استفاده نکنند.

53 هزار بازرس در انتخابات

عضو ستاد مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: ۵۳ هزار نفر مسئولیت بازرسی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را در ایران عهده‌دار هستند.

علی‌اصغر کاراندیش در همایش توجیهی بازرسان انتخابات مجلس هشتم استان همدان افزود: هفت هزار نفر نیز به‌عنوان سربازرس در این دوره از انتخابات فعال هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی اضافه کرد: ۴۵ هزار شعبه اخذ رأی در کشور برای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده که در هر شعبه یک بازرس و در هر هفت شعبه نیز دارای یک سربازرس است.

کد خبر 43676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز