همشهری آنلاین: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: با اصل قرار دادن منافع مردم می‌توان شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد تا مردم با عشق و علاقه وارد صحنه انتخابات شوند.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: با اصل قرار دادن منافع مردم می‌توان شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد تا مردم با عشق و علاقه وارد صحنه انتخابات شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ،هاشمی رفسنجانی دوشنبه (8بهمن) در دیدار اعضای ستاد دهه فجر با بیان این مطلب، مردمی بودن جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مهمترین عنصر آن عنوان کرد و گفت : درسالی که تهدیدهای دشمنان جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته است، مراسم دهه فجر می‌تواند یکپارچگی آحاد مردم بر محور انقلاب اسلامی را به نمایش گذارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بوجود آورنده اصلی انقلاب مردم بودند و نقش مبارزین در درجه بعدی بود، افزود: مردم با پیشتازی امام و روحانیت با کمترین تلفات نسبت به انقلاب‌های دیگر، رژیم پهلوی را در هم شکستند.

هاشمی رفسنجانی گفت: انقلاب معجزه‌ای الهی بود و قلوب مردم را به طور معجزه آسایی به یکدیگر نزدیک کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه، نارضایتی‌از رژیم پهلوی، محرومیتها و همچنین درخواست برای حاکمیت اسلام را از مهمترین دلایل انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: استبداد و استعمار مانند دو لبه تیز قیچی منافع مردم را تلف می کردند و این خود موجی عظیم از نارضایتی را به همراه داشت.

وی بااشاره به ویژگی‌های مهم امام خمینی (ره) درهدایت انقلاب، عناصر شجاعت ، هوش ، عرفان و مردم دوستی را از بازرترین این ویژگیها عنوان کرد و افزود: مردم در محاسبات سیاسی امام مهمترین چیزی بود که در نظر گرفته می شد و امام هیچگاه حاضر نبود مشکلات مردم را دستمایه مبارزات سیاسی کند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های محسوس توجه امام به مردم کمک به‌تامین سوخت داخلی درزمستان بسیار سرد ‪ ۵۷‬است که به‌خواست ایشان و اعزام گروه تامین سوخت داخلی،اعتصاب گران صنعت نفت با حل آن شکل موافقت کردند.

در ابتدای این دیدار آقای زارع دبیرستاد دهه‌فجر، مراسم امسال دهه فجر را تشریح کرد و مهمترین مولفه‌های برنامه‌های این ستاد را بالا بردن روحیه مردم، بازخوانی رشادت‌ها در عرصه انقلاب و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

زارع توجه خاص به نوجوانان وجوانان برای انتقال پیامهای نسل انقلاب و دستاوردهای آن را از ویژگی‌های مراسم امسال بیان کرد.

کد خبر 42855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز