مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

کمیته زنان ستاد دهه فجر، امسال ۲۳ هزار و ۵۸۴ برنامه ویژه بانوان در سراسر کشور به اجرا در می‌آورد.

مدیر مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در نشستی خبری گفت: تاکنون ۱۵ استان برنامه‌های خود را به این ستاد اعلام کرده‌اند.

زهره طبیب‌زاده نوری افزود: ‌۱۳ هزار و ۳۵۰ مورد از این برنامه‌ها از سوی استان‌ها و ۱۱ هزار و ۲۶۹ برنامه از سوی دستگاه‌های مختلف به اجرا در می‌آید.

وی از استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی و مرکزی به‌ترتیب به‌عنوان فعال‌ترین استان‌ها به لحاظ تدارک برنامه‌های  ویژه بانوان  در دهه فجر نام برد.

وی گفت: همچنین امسال بسیج با مشارکت مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مبادرت به اجرای برنامه مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی کرده است که پیرو این برنامه 4 میلیارد ریال به4 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و کرمان اختصاص داده شده است.

مدیر مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، همچنین از گشایش نخستین بیمارستان تخصصی ویژه بانوان در دهه فجر امسال خبر داد.

طبیب‌زاده نوری گفت: نیاز به داشتن مرکز درمانی تخصصی و پیشرفته ویژه بانوان در یک کشور اسلامی کاملا محسوس بود، بنابر این بیمارستان مهدیه واقع در جنوب تهران به این امر اختصاص یافت.

مشاور رئیس‌جمهوری همچنین از ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به بانوان در طول دهه‌فجر خبر داد و گفت: در این ایام بانوان می‌توانند با تلفن ۲۳۰۵۵۰۰ یا با مراجعه به آدرس www.judiciarybar.ir از این خدمات استفاده کنند.

برگزاری دو همایش بین‌المللی تحت عناوین« انقلاب، زن، هویت بازیافته» و «زن، معنویت، عفاف» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر اعلام شد.

اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر

برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش ویژه دهه فجر نیز اعلام شد. این برنامه‌ها شامل حضور 5 هزار دانش‌آموز از شهر و شهرستان‌های تهران در‌ 12 بهمن در حرم امام‌(ره)، طرح یک میلیون صلوات و فاتحه در مدارس به شکل هماهنگ در تاریخ 18 بهمن، حضور دانش‌آموزان تهرانی در 52 گلزار شهدا به منظور ادای احترام به شهیدان و غبارروبی قبور در 18 بهمن و تشکیل جلسات درخصوص برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای فعالیت‌های دهه‌ مبارک فجر است.

بنابراین گزارش، انتشار پوستر و تراکت، روزنامه‌دیواری، ویژه‌نامه‌ پیوندگان و پیشگامان، ارائه‌ تصاویر جذاب و هنرمندانه از صحنه‌های انقلاب، برگزاری مسابقات مختلف، اجرای زنگ انقلاب در 13 بهمن در تمام مدارس کشور و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است.

این گزارش می‌افزاید: برپایی ایستگاه‌های نقاشی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، خوشنویسی، عکاسی، شعرخوانی در مراکز فرهنگی و هنری، اجرای نمایش‌های خلاق (تعزیه‌ای - سایه‌ای - عروسکی)، معرفی قهرمانان کربلا و حماسه‌سازان کربلاهای ایران، همچون امام(ره)، شهید مطهری، برگزاری گردهمایی ادبی با عنوان، «امام خمینی، مهربانی و روشنی»، برگزاری جلسات و نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های فرهنگی و سیاسی و برگزاری صبحگاه فجر توسط دانش‌آموزان بسیجی از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش است.

کد خبر 42954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز