همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه از رسانه‌ها خواست موفقیت‌ها، تحولات و تاثیرات انقلاب ایران در جهان را به خوبی منعکس کنند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در جلسه مسئولان عالی قضایی سخن می‌گفت ، ضمن تبریک فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب ایران را منشا تحولی عظیم درتاریخ توصیف کرد.

وی افزود : همه باید تلاش کنیم حادثه بسیار بزرگ و مبارک پیروزی انقلاب اسلامی راهمواره درخاطره‌ها نگه داریم و قدر این نعمت عظیم را که‌به‌رغم تمام چالش‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان، سال به‌سال از استحکام بیشتری برخوردار می‌شود و تاثیرات آن درسراسر جهان به خوبی قابل مشاهده است، بدانیم.

وی گسترش جنبش‌های اسلامی و تلاش برای بازگشت به هویت دینی و احیای عظمت تمدن اسلامی را از جمله دستاوردهایی دانست که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

رئیس قوه قضاییه ، گفت: افزایش آگاهی و بیداری ملت‌های مسلمان ومقاومت آنان دربرابر ترفندهای استکباری و ناکامی دشمنان اسلام در خنثی‌سازی ومحدود کردن این حرکت‌ها به انسان‌ها امیدواری می‌دهد و نشانگر آن است که خداوند متعال توجه ویژه‌ای به مسلمانان و مستضعفان و ملت‌های تحت ظلم‌وستم مستکبران دارد .

وی ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و با اشاره به مقاومت فلسطینیان درمقابل این جنایات، گفت: تمام این جنایات و توطئه‌ها و تبلیغات کاذب علیه‌اسلام نشان می‌دهد که هویت اسلام واقعی درحال گسترش است و مسلمانان به خوبی معنای مقاومت و ایثار و ظلم‌ستیزی را درک کرده اند و به آن عمل می‌کنند.

هاشمی شاهرودی در ادامه ، برگزاری با شکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) در کشورهای اسلامی را با وجود برخی دیدگاه‌ها و حرکت‌های افراطی مانند القاعده و طالبان، نمونه دیگری از وفاداری مسلمانان و به ویژه شیعیان به اسلام دانست.

در این جلسه همچنین مواد دیگری از لایحه حمایت از بزه‌دیدگان مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

در قانون حمایت از بزه‌دیدگان و جبران خسارت آنان آمده است که صندوقی به نام "صندوق حمایت از بزه‌دیدگان" در وزارت دادگستری تشکیل می‌شود.

ازجمله‌اهداف این صندوق اعطای کمک مالی، پرداخت هزینه‌های درمان، پرداخت هزینه‌های بیکاری برای مدت معین، جبران خسارت‌های معنوی واعطای وام به بزه‌دیدگان براساس شرایط و ضوابط پیش بینی شده در این لایحه است.

کد خبر 42861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز