همشهری آنلاین: رییس قوه قضاییه با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جهت تصویب یک فوریت لایحه قانون مجازات‌اسلامی تاکید کرد که این لایحه کمک موثری به قوه قضاییه است.

به گزارش ایرنا به‌نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله  سید محمود هاشمی شاهرودی  در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود : این لایحه حاصل تلاش علمی حوزویان، قضات و حقوق دانان بوده است.

وی تاکید کرد : تلاش دستگاه قضایی گسترش تعامل و همکاری موثر با مجلس برای تبیین برنامه‌ها ، لوایح قضایی و دستیابی به توسعه قضایی و گسترش عدالت و کاهش اطاله دادرسی بر اساس این طرح‌ها و لوایح است.

رییس قوه قضائیه در این جلسه خواستار توجه جدی مجلس به مشکلات و تنگناهای قوه قضاویه و همکاری هرچه بیشتر برای حل و فصل و کاهش این مشکلات شد.

شاهرودی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج،[پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الحرام] این پیام را حاوی نکات بسیار ارزنده و وحدت بخش برای جهان اسلام، علما، نخبگان و قشرهای مختلف جوامع اسلامی دانست .

وی گفت : این پیام وحدت‌بخش، دارای اصول راهبردی برای تمام جهان اسلام است و باید این پیام به درستی در عرصه رسانه‌ای و در مراکز و نهادهای علمی فرهنگی و در میان نخبگان تبیین و ابعاد مختلف آن شناسایی و ترویج شود.

رییس قوه‌قضاویه افزود : متولیان و مسئولان فرهنگی و کنگره حج باید این پیام را به عنوان یک پدیده قابل توجه و یک سوغات دینی و فرهنگی به حجاج برسانند تا آن‌ها نیز این مضامین بلند و راهگشای جهان اسلام را در کشورهای خود بازگو کنند.

به گفته وی پیام وحدت‌بخش مقام معظم رهبری خطاب به علما و نخبگان جهان اسلام بسیار عمیق و باشکوه بود که می‌توان آن را به عموم مسلمانان جهان منعکس کرد.

کد خبر 40024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز