همشهری آنلاین: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت انتخابات ‪ ۲۴‬اسفند گفت : انتخابات بهترین و امروزی‌ترین شکل حضور مردم در صحنه‌های سیاسی‌واجتماعی است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی‌رفسنجانی روز یکشنبه (16دی) در دیدار جمعی از اعضای جامعه وعاظ و جامعه‌مبلغین تهران، با تحلیل نقش مردم در همه مراحل‌مبارزه، پیروزی، تثبیت‌و تداوم انقلاب اسلامی،افزود: سلب حق مردم‌که برای انقلاب زحمات فراوانی کشیده‌اند، با هیچ توجیهی درست نیست.

هاشمی رفسنجانی باتوجه به منویات‌رهبری در خصوص اهمیت وشرایط و مقدمات یک انتخابات پرشور در سراسر کشور،تصریح کرد: امیدواریم نامزدها و طرفداران آنها به جای بیان منفی‌های دیگران که شائبه غیبت و تهمت است، بر نکات مثبت خویش تاکید کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: تداوم‌انقلاب با حضور مردم امکان پذیر است و الحمدلله با قانون موجود انتخابات می‌توان بدون حب و بغض شاهد انتخاباتی پرشور در کشور باشیم.

تلاش برای حفظ اتحاد مسلمانان از اوجب واجبات است

وی با بیان اهداف رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال با عنوان سال وحدت ملی و انسجام اسلامی، گفت : تلاش برای حفظ و تقویت اتحاد مسلمانان از اوجب واجبات است.

هاشمی رفسنجانی افزود : دشمنان اسلام درصدد هستند تا از پنجره اختلافات وارد شوند و ما باید بر روزنه امید آنان گل بگیریم.

در این دیدار که در آستانه شروع ماه محرم الحرام انجام شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکیدات قرآن و راهنمایی‌های پیامبر(ص) در خصوص "الیوم اکملت لکم دینکم" گفت : همه برنامه‌ها برای نهیب بیداری در جامعه‌ای بود که پس از نزول وحی در طول ‪ ۲۳‬سال به مرحله‌ای از اخلاص رسیده بودند، اما هنوز ریشه‌هایی از عملکرد گذشته در میان افراد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تحلیل‌چرایی و چگونگی وجود ائمه معصومین(ع) افزود: سنت خدایی براین بود که مردم پس از راهنمایی ‪ ۱۲‬امام معصوم به حدی از شعور دینی‌و اجتماعی می‌رسند که می‌توانند برای‌مصالح مسلمین تصمیم بگیرند و اقدام‌کنند و همیشه ابعاد واقعی اسلام در آن دوره روشن و عملیاتی می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با ذکر فوائد صبر حضرت علی (ع) برای حفظ مصالح جهان اسلام ، گفت: آن صبر ستودنی علی (ع) باعث حفظ اسلام از خطرهایی که در کمین امت جوان اسلام بودند، گردید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل حوادث پس از شهادت حضرت علی(ع) تا شهادت امام حسین(ع) افزود: متاسفانه منحنی انحراف جامعه اسلامی به جایی رسید که می‌بایست حادثه عاشورا به‌عنوان یکی از مصادیق ذبح عظیم برای بیداری امت اسلامی اتفاق می‌افتاد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان علل صلح سبز امام حسن(ع) و قیام سرخ امام حسین(ع) تصریح کرد : حکمت و تدبیر ائمه باعث می‌شد که هریک از آنان شیوه عمل خویش را براساس شرایط زمانی و مکانی انتخاب کنند.

هاشمی رفسنجانی با گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم حجت‌الاسلام ادبی‌که منابر پرشوری داشت، اظهارامیدواری‌کرد که اعضای‌جامعتین وعاظ و مبلغین درماه محرم با تبلیغات مشافهه‌ای به تبیین مبانی اسلام و انقلاب اسلامی بپردازند.
در آغاز این دیدار حجج‌اسلام والمسلمین‌اکرمی و شجاعی، هرکدام ضمن ارایه گزارش جداگانه از جامعتین وعاظ و مبلغین، به بیان دیدگاههای خویش در خصوص مسایل مختلف پرداختند.

کد خبر 41061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز