گروه سیاسی: غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به‌سؤالی درخصوص برخورد با تخریب‌کنندگان درانتخابات و اینکه آیا در این خصوص وزارت اطلاعات گزارشی دریافت کرده است، گفت: گزارش‌هایی در این خصوص داشته‌ایم و طبق قانون با افرادی که از روی غفلت یا غرض ورزی نسبت به این کار اقدام کرده باشند، برخورد خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات پس از جلسه هیات دولت و در گفت‌وگو با خبرنگاران که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، در پاسخ دیگری مبنی بر این که پاسخ به استعلام‌ها در چه مدت زمانی انجام خواهد شد، اظهار داشت: براساس زمانی که در قانون تعیین شده به استعلام‌ها پاسخ خواهیم داد.

وی درباره این که چه تعداد از نامزدهای انتخابات از سوی وزارت اطلاعات رد شده‌اند، افزود: وزارت اطلاعات کسی را تأیید یا رد نمی‌کند، ما براساس قانون وضعیت نامزدها را به مرجعی که استعلام کرده اعلام می‌کنیم.

توضیح افشار درباره اختلاف آمار

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اسامی برخی از داوطلبان مجلس هشتم که به مراجع چهار گانه تحویل شده تکرار شده است.

علیرضا افشار در گفت‌وگو با فارس درباره‌ علت اینکه مسئول ستاد استعلامات انتخابات تعداد اسامی ارائه شده جهت استعلام را بیشتر از 7200 نفر اعلامی وزارت کشور عنوان کرده بود توضیح داد و اظهار داشت: این مسئله به 2دلیل به‌وجود آمده اول اینکه اسامی برخی از داوطلبان تکرار شده و دلیل دوم این است که اسامی برخی از داوطلبان که ثبت نام قطعی نکرده‌ بودند نیز جزو آنها بوده است.

دری نجف آبادی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود اسامی 8041 نفر جهت استعلام ارائه شده است.

شعبه ویژه‌ رسیدگی به تخلفات رسانه‌ها

سرپرست دادسرای کارکنان دولت از تعیین شعبه دوم بازپرسی این دادسرا برای رسیدگی به تخلفات رسانه‌ها در تبلیغات زودرس به نفع یا علیه کاندیداها خبر داد.

رضا جعفری در گفت‌وگو با مهر، با بیان این مطلب، گفت: شعبات 8 و 9 دادسرای کارکنان دولت به جرایم عمومی انتخاباتی و شعبه 2 بازپرسی به جرایم مطبوعاتی و رسانه‌ای مربوط به انتخابات رسیدگی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون شکایتی از رسانه یا نشریه‌ای در مورد تبلیغات زودهنگام انتخاباتی  شده است یا خیر؟ گفت: تا این لحظه شکایتی در این راستا به ما اعلام نشده است.

اعلام وضعیت سابقه 4 هزار داوطلب

محمدعلی ابراهیم‌خانی سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر و کیفری استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از ارسال وضعیت سوابق 4هزار داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ستاد استعلامات انتخابات خبر داد.

بررسی‌ها ادامه دارد

دبیر ستاد استعلامات انتخابات مجلس هشتم اعلام کرد که از ابتدای بررسی استعلام داوطلبان مجلس هشتم، تا کنون 200 نامزد این انتخابات دارای سوابق کیفری هستند.

حسین ذبحی در گفت‌وگو با مهر افزود: البته این تعداد شامل محکومیت، قرار منع تعقیب، قرار موقوفی تعقیب و برائت است و این‌گونه نیست که پرونده این 200 نفر با محکومیت مختومه شده است.

دبیر ستاد استعلامات انتخابات مجلس هشتم در واکنش به اظهارات برخی افراد که اعلام کرده بودند صرف داشتن پرونده به‌عنوان محکومیت محسوب شده است، گفت: البته ما موظفیم سوابق همه داوطلبان از جمله اینکه محکوم شده‌اند یا برائت حاصل کرده‌اند و با قرار موقوفی تعقیب مواجه شده‌اند را به وزارت کشور اعلام کنیم اما اینکه این سوابق در بررسی صلاحیت آن کاندیدا چقدر تأثیرگذار است ارتباطی به ما ندارد.

کد خبر 41992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز