همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات درباره تحرکات اخیر در قبال برگزاری انتخابات گفت: غوغاسالاری‌ها نمی‌تواند تاثیری در اراده آنها داشته باشد و اگر مواردی از اقدامات سازماندهی شده وجود داشته باشد، حتما اعلام خواهد شد.

به‌گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و وزارت اطلاعات نهایت تلاش خود را می‌کنند تا انتخابات دریک فضای آرام و مطمئن برگزار شود و همه کسانی که واجد شرایط هستند پای صندوق‌های رای بیایند.
وی تاکیدکرد: تاکنون هیچ مشکلی نداشته‌ایم و مردم هم با رقابت سالم ، بیشتر در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره نزدیک شدن زمان انتخابات گفت: تلاش ما این است که بر همه اوضاع اشراف اطلاعاتی داشته‌باشیم و اقدامات پنهان و آشکار دشمنان و بدخواهان را شناسایی کنیم و به مسوولین اعلام و در صورت نیاز به مردم نیز بگوییم.

وزیر اطلاعات خطاب به احزاب و گروه‌ها گفت: اگر گروهها و احزاب اقدامی انجام دهند یا حرفی بزنند یا مطلبی بنویسند، وزارت اطلاعات تذکر می‌دهد و آنان نیز گوش می‌کنند اما اگر گوش نکنند،ناچار بایدبه‌دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی اظهارداشت: همه گروهها و احزاب که نظام و قانون اساسی و ولایت را قبول دارند ، مراقب و هوشیار هستند که اقداماتی از آنها سر نزند که دشمن بخواهد از آن سوء‌استفاده کند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: مبنای کار وزارت اطلاعات در خصوص استعلامات داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای‌اسلامی قانون بوده و در این خصوص فقط وضعیت افراد را اعلام کرده‌ایم و اظهارنظری درباره رد یا تایید صلاحیت نداشته‌ایم.

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال، آیا در بین استعلام‌های صورت گرفته برای انتخابات افرادی بوده‌اند که مشکل امنیتی داشته باشند؟، گفت: اطلاعات لازم در خصوص این افراد به دستگاه‌های مربوطه ارایه شده است.

وی تاکیدکرد: استعلام‌های صورت گرفته برای انتخابات مجلس هشتم از وزارت اطلاعات در موعد مقرر پاسخ داده شده و بقیه کارها بر عهده هیئت‌های اجرایی است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درخصوص دستگیری اعضای برخی گروههای انحرافی در ماه محرم‌گفت: در این خصوص گروه جدیدی کشف یا دستگیر نشده است.

کد خبر 42468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز