گروه سیاسی: اصولگرایان زودتر از دوم‌خردادی‌ها به توافق و جمع‌بندی رسیده و همین روزهاست که فهرست‌نهایی خود را اعلام کنند.

با پایان زمان ثبت نام، رسانه‌ها منتظر اعلام رسمی فهرست‌هایی بودند که جریان‌های رقیب در انتخابات وعده آن را داده بودند، اما زمان می‌گذشت و کمتر خبری از این فهرست‌ها شنیده می‌شد، هرچند که اوضاع ائتلاف اصولگرایان در این میان بهتر بود تا جایی که روزهای گذشته اعلام شد 20 نفر از 30 نفر فهرست نهایی جبهه متحد اصولگرایان در تهران که ظاهرا سخت‌ترین میدان رقابت گروه‌های رقیب است، نهایی شده و به زودی اعلام خواهد شد. 
پس از پی‌گیری‌های همشهری مشخص شد که نام 18نفر در فهرست  قطعی شده و رایزنی‌ها برای تعیین 12نفر باقی‌مانده در مراحل پایانی قرار دارد.
علیرضا زاکانی،  عضو شاخص جبهه متحد اصولگرایان هم در گفت‌وگو با همشهری،  با بیان این مطلب که فهرست نهایی اصولگرایان 15بهمن ماه اعلام خواهد شد،  اظهار داشت: فرآیند بررسی نامزدهای نهایی فهرست تهران از میان 48 نفر ادامه دارد.
وی با تأیید تلویحی قطعی شدن نام 18نفر در فهرست تهران،  احتمال جابه‌جایی در میان این اسامی را نیز رد نکرد.
همچنین با وجود گزارش فارس مبنی بر حضور 6 زن در این فهرست، خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که 9نفر از فهرست نهایی اصولگرایان در تهران از زنان خواهند بود که تنها 2نماینده زن فعلی تهران که احتمالا فاطمه آلیا و الهام امین‌زاده هستند، در میان این افراد دیده‌ می‌شوند.  علی‌اصغر زارعی یک عضو هیأت اجرایی جبهه متحد دیروز به فارس گفت که پس از قطعی شدن فهرست این جبهه درباره انتخاب یا انتخاب نکردن سرفهرست بحث خواهد شد. اخبار خوش در اردوگاه اصولگرایان در حالی منتشر می‌شود که آنها سه‌شنبه این هفته، دومین نشست خبری خود را برگزار و به سؤالات خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت جبهه متحد اصولگرایان پاسخ خواهند داد و بعید به‌نظر نمی‌رسد که در این نشست، فهرست نهایی اصولگرایان رسما توسط نمایندگان اضلاع جبهه متحد اعلام شود.

کد خبر 42711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز