گروه سیاسی: دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

سعید مرتضوی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به تشکیل این شعب برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان افزود: شعبه های بازپرسی 2 و 8 و 9 دادسرای کارکنان دولت به‌صورت تخصصی و خارج از نوبت به هر گونه تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کنند.

وی گفت: هر کس از ستادهای انتخاباتی یا نامزدها و یا اشخاص حقیقی و حقوقی که در جریان انتخاباتی شکایتی داشته باشد می تواند به دادسرای کارکنان دولت یا شعبه های مذکور مراجعه کند.

ستاد بازرسی انتخابات تهران هم در اطلاعیه‌ای با اعلام شماره تلفن‌های 88737702 - 88536362 و 8874913 از شهروندان استان تهران خواسته است درصورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی مراتب را به دفتر این ستاد مستقر در استانداری تهران اعلام کنند.

احتمال لغو انتخابات شوراها

با وجود اعلام ستاد انتخابات کشور مبنی بر آغاز ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات میان دوره‌ای شوراهای اسلامی شهر و روستا که می‌‌توانند با حضور در فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه مربوط برای نام نویسی اقدام کنند، رئیس ستاد انتخابات تأکید کرد: تا کنون هیأت‌های نظارت برای برگزاری انتخابات میاندوره‌ای شوراها توسط مجلس تشکیل نشده، لذا ما نگران لغو انتخابات میاندوره‌ای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم.

علیرضا افشار در گفت‌وگو با مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به دلیل تشکیل نشدن هیأت‌های نظارت از سوی مجلس، نامه‌نگاری‌های مکرر ما با مسئولان این امر در مجلس هنوز بی پاسخ مانده است.

قرار است ثبت نام از داوطلبان انتخابات میاندوره ای شوراهای شهر و روستاها در 106 حوزه روستایی و 2 حوزه شهری از امروز به مدت یک هفته آغاز شده و این انتخابات همزمان با انتخابات مجلس در 24 اسفند برگزار شود.

کد خبر 41684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز