گروه سیاسی: سرپرست دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: در حوزه‌هایی که بیش از 3نماینده دارند، شمارش آرا به صورت رایانه‌ای خواهد بود که شامل 10 هزار و 500 شعبه از 46 هزار شعبه است.

حسن خانلو که در همایش فرمانداران استان‌های شمال غرب کشور در تبریز سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد، افزود: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس هشتم به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تفاوت انتخابات مجلس هشتم در شیوه برگزاری با سایر انتخابات‌ها، ثبت‌نام رایانه‌ای آن است که در این زمینه، با وجود سابقه زیاد برگزاری انتخابات در کشور، تجربه‌ای وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، خانلو ادامه داد: در زمینه اتوماسیون اداری مقدمات کار در تمامی استان‌ها فراهم شده و در زمینه ثبت نام اینترنتی داوطلبان و تجمیع آرا نیز هماهنگی و توافق با شورای نگهبان حاصل شده است.

سرپرست دفتر انتخابات وزارت کشور، دشوارترین مرحله رایانه‌ای شدن انتخابات را ثبت نام رای دهندگان عنوان و تاکید کرد: این مرحله با استفاده از کارت ملی میسر خواهد شد که کاری بسیار پیچیده است. 

وی بودجه برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجلس را ۱۹۷میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این بودجه به تفکیک استانی تقسیم خواهد شد. 

۴۶هزار شعبه اخذ رأی

معاون سیاسی وزیرکشور گفت: تعداد ۴۶هزار شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس در کشور پیش بینی شده است.

علیرضا افشار روز شنبه در همایش منطقه‌ای انتخابات مجلس هشتم در تبریز، افزود: انتخابات مجلس هشتم در ۲۰۷حوزه اصلی برگزار و همزمان انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان دراستان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران، ایلام و قزوین نیز برگزار می‌شود.

افشار، مهمترین تحول درانتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را رایانه‌ای شدن آن عنوان کرد و با بیان این مطلب که تاکنون دست‌کم ۶۰درصد مراحل رایانه‌ای شدن انتخابات انجام شده، ابرازامیدواری کرد با همکاری و همراهی شورای نگهبان این روند تکمیل شود.

مدیرکل جدید

وی درباره تعیین مدیرکل انتخابات اظهار داشت: با تلاش سرپرست و کارشناسان اداره کل انتخابات هیچ عقب‌ماندگی اجرایی نداریم و با شناسایی و بررسی‌ها و مصاحبه‌های به عمل آمده، به زودی مدیرکل انتخابات، قبل از آغاز به کار ستاد انتخابات معرفی خواهد شد.

کد خبر 36808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز