همشهری آنلاین: رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور در واکنش به اظهارات کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر منتفی شدن برگزاری انتخابات رایانه ای در 24 اسفند امسال گفت: انتخابات رایانه‌ای از نظر وزارت کشور منتفی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمد حسین موسی پور تأکید کرد: اساس کار وزارت کشور مبتنی بر توافق ها با شورای نگهبان بوده است و جلسات کارشناسی ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس توافقاتی که وزارت کشور با شورای نگهبان در جلسات مشترک داشت، این شورا با برگزاری انتخابات مجلس هشتم به صورت رایانه ای به طور کلی موافقت کرده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور گفت :وزارت کشور نیز بر این اساس تمهیدات لازم را انجام داد و مطابق با برنامه زمان بندی شده در جهت برگزاری انتخابات رایانه ای حرکت کرد.

موسی پور تاکید کرد :اساس کار وزارت کشور مبنی بر توافقاتی بوده که در جلسات مشترک با شورای نگهبان داشته است.

وی گفت:برگزاری انتخابات به طور اجمالی و کلی مورد توافق قرار گرفت و قرار شد در جلسات کارشناسی سوالات و ابهامات و نقطه نظرات بیان شود و اگر نقاط ضعفی وجود دارد برطرف شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور افزود:ابهامات و سوالات در جلسات کارشناسی ها مطرح شده حتی در مورد شمارش رایانه ای آرا هم به توافقاتی دست پیدا کردیم، بنابراین از نظر وزارت کشور انتخابات رایانه ای منتفی نیست و قطعا ما انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را متفاوت برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور یادآور شد:برگزاری انتخابات رایانه ای الزام قانونی و خواست عمومی است و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات رایانه ای در 24 اسفند آمادگی کامل دارد.

وی با بیان این‌که «طبق برنامه‌ی زمان بندی شده آمادگی داریم انتخابات را به صورت رایانه ای برگزار کنیم» گفت:درحال حاضر نیز در حال تست کردن نرم افزارها و تهیه سخت افزارهای مورد نیاز و ضروری برای برگزاری رایانه ای انتخابات هستیم.

وی تاکید کرد:از نظر زمانی هیچ مشکلی نداریم زمان به اندازه کافی برای برگزاری انتخابات رایانه ای داریم.

کد خبر 36234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز