همشهری ‌آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه دنیا به دموکراسی و آرای مردمی و تاثیرات روزافزون احزاب در این روند را یک حرکت تدریجی خواند و گفت: احساس وظیفه مردم برای شرکت در انتخابات شاخص مهم توسعه انسانی است.

به گزارش مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز (10 تیر) در دیدار اعضای دفتر سیاسی و روسای کمیته های حزب اعتماد ملی، افزود: حضور مردم در انتخابات الزاماتی دارد که نظام باید آنها را تامین نماید.

وی با بیان این مطلب که دموکراسی لازمه حرکت بشر به سمت توسعه و پیشرفت است گفت: ایجاد و تقویت روحیه اعتماد در مردم در مراحل قبل، حین و بعد از انتخابات برای حضور بیشتر در صحنه یکی از مواردی است که مسئولان نظام باید با توجه به آن، جبر تاریخ حرکت تدریجی به سوی آرای مردمی را مهندسی نمایند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: همه باید توجه داشته باشند که هر چه مردم بیشتری در انتخابات شرکت کنند، استحکام سیاسی نظام بیشتر می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان خاطراتی از روند تاسیس حزب جمهوری اسلامی گفت: اجازه امام (ره) برای تشکیل حزب جمهوری اسلامی، نشان از درک واقعیت های زمانی و مکانی توسط آن بزرگوار داشت.

وی در پاسخ به دغدغه های برخی از احزاب در خصوص برخی از حوادثی که احتمالا منجر به عدم حضور بعضی از احزاب و به تبع آن کاهش حضور مردم در انتخابات می شود، گفت: هر کاری که از میزان حضور مردم بکاهد، مخصوصا اگر با اهداف سیاسی باشد، ظلمی غیر قابل بخشش خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رد یا تایید صلاحیت ها در روند برنامه های انتخاباتی و رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات در روند انتخابات را از الزامات یک انتخابات سالم و اسلامی  دانست و گفت: اگر همه این موارد در محدوده های قانونی اعمال شود، بر حضور مردم در انتخابات می افزاید.

در آغاز این دیدار اطاعت، زمانی قمی، اسماعیل گرامی مقدم، سلطانی فر و حق شناس از اعضای دفتر سیاسی، ضمن ارائه گزارش از فعالیت ها و برنامه های آینده حزب، به بیان دیدگاههای خویش درباره مسایل مختلف پرداختند.

کد خبر 25553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز