همشهری‌آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور گسترده مردم را در مراسم ارتحال امام‌خمینی "ره" باعث دلگرمی دوستان و دلسردی دشمنان انقلاب در شرایط حساس کنونی دانست

 هاشمی رفسنجانی در سخنانی به مناسبت سالگرد ارتحال امام "ره" و همچنین‌قیام 15 خرداد در مرقد مطهر امام خمینی "ره" داشتن هدف , انتخاب به‌موقع , تصمیم گیری مناسب , آینده نگری ,قاطعیت در کار و شرح صدر را از ویژگیهای رهبران و در صدر آنها انبیاء الهی خواند و افزود:در رهبریت‌امام خمینی "ره" نمونه هایی از اعجاز دیده می شود.

وی با تحلیل حرکت امام خمینی از آغاز نهضت خود پس از رحلت آیت الله بروجردی تصریح کرد: زمانی که رژیم شاه قصد داشت مرجعیت را به نجف منتقل و یک نظام ملوک الطوایفی در قم ایجاد کند امام با اتخاذ تصمیم مناسب ,این توطئه رژیم را با شکست مواجه کرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: امام خمینی بر لزوم وحدت کلمه تاکید داشت و این‌توصیه و نصیحت تا امروز و آینده های دور سرمایه حرکت مردم خواهد بود.

وی افزود: امام خمینی بر پایه اسلام و اتکاء به مردم حرکت می کرد و همواره از اطرافیان خود می خواست همه چیز را با مردم در میان گذارند زیرا در جایی که مردم حضور نداشته باشند تلاشها بی نتیجه خواهد ماند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شکستن ابهت شاه , نشان دادن چهره واقعی او ودربار به مردم , بی اثر کردن تبلیغات رژیم , مخالفت جدی و ثمربخش باقانون کاپیتولا‌سیون و مبارزه با انقلاب سفید مورد نظر شاه را از دیگر تصمیم ها و اقدامات امام خمینی برشمرد و تصریح کرد: رژیم شاه در واکنش‌به این اقدامات امام را تبعید کرد اما امام در این دوره نیز تصمیم به طرح بحث مهم ولایت فقیه و حکومت اسلامی گرفت و این تصمیم , سرمایه‌مبارزه شد.

وی گفت: امام خمینی پس از انقلاب نیز تصمیم های مهمی از جمله اجرای همه‌پرسی برای تعیین نظام , تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و حفظ ارتش و دفاع در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق به میهن اسلامی گرفت.

هاشمی رفسنجانی تصمیم امام را برای ایجاد مجمع تشخیص مصحلت نظام از جمله تصمیمات راهبردی ایشان خواند و افزود:امام با این اقدام خود مشکلاتی راکه بین مجلس و شورای نگهبان پدید می آمد برطرف کرد

کد خبر 23623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز