رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان ملت ایران هنوز از دشمنی خود دست برنداشته‌اند و همان‌ها که در دوران جنگ تحمیلی به ایران لشگرکشی کردند هر روز ما را تهدید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، هاشمی رفسنجانی روز شنبه نوزدهم خرداد در آیین یادواره سرداران شهید و شهدای بخش انار رفسنجان با اشاره به برگزاری نشست گروه هشت کشور صنعتی افزود: کشورهای این گروه که بدنه دنیا را در اختیار دارند اعلام کرده‌اند که ایران باید دست از کار علمی هسته‌ای خود بردارد وگرنه در انتظار تحریم های شدیدتر باشد.

وی با بیان این که ایران با دانش بومی خود به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافته است گفت: برخی کشورها به ایران فشار می‌آورند و اذیت می‌کنند که چرا ما به این فناوری دست یافته‌ایم.

هاشمی رفسنجانی افزود: این کشورها از اول با انقلاب اسلامی ایران خصومت داشته‌اند، با این وجود گام به گام جلو آمده‌ایم و اکنون نیز باید با هوشیاری و بیداری از این مرحله سخت به خوبی عبور کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عبور از این مرحله را بهترین پاسخ به پیام شهدا دانست و اظهار داشت: خون و آبروی شهدا بزرگترین پشتوانه مقاومت است که ما را به سمت کمال و سعادت رهنمون می‌سازد.

وی گفت: اگر از راه شهدا منحرف شویم و به جانب دیگری برویم آنها مطمئنا مطلع و ناراحت می‌شوند.

او افزود: هدف بزرگ شهادت و ایثارگری در میدان جنگ و فداکاری در راه خدا به تدریج در جامعه سازمان یافته و پایدار می‌شود و استقرار می‌یابد.

وی گفت: در تمامی روستاها و شهرها یک زیارتگاه شهید وجود دارد، گلزارهای شهدا به مرکز تجمع انسانهای مخلص جامعه تبدیل شده و این بسیار مهم است.

هاشمی رفسنجانی افزود: جایی که سنگ قبر شهید گذاشته و بارگاه ساخته شده است هر روز که از تاریخ می‌گذرد نورافشانی آن بیشتر می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که تمامی نسلهای آینده این تاریخ را درک خواهند کرد گفت: حماسه و ایثار شهدا در کتابهای درسی مدرسه و دانشگاه می‌آید و نسل آینده به فکر می‌افتد که شهدا که بودند، زیرا در جوانی به جبهه رفتند و خانواده خود را داغدار کردند.

وی از شهدا، جانبازان، آزادگان و بازماندگان آنان به عنوان لشگر شکست ناپذیر حق، انقلاب اسلامی و میهن یاد کرد و گفت: این لشگر به آسانی دست از راه شهدا برنخواهد داشت.

هاشمی رفسنجانی افزود: باید مطمئن باشیم لطف، اراده و عدل خداوند پشتوانه تحقق آرمانهای شهدا است.

وی خانواده‌های شهدا را برنده تاریخ معرفی کرد و گفت: شما پیروز هستید چون شهدای شما برنده تاریخ هستند.

او با تاکید بر اینکه خانواده شهدا سرافرازترین قشر جامعه هستند خطاب به آنان گفت: شما نزد خداوند ذخیره ابدی و بی‌پایان دارید.

وی با بیان این که تاریخ جنگ تحمیلی بی‌شباهت به تاریخ کربلا نیست افزود: همانگونه که با گذشت ‪ ۱۴۰۰‬سال از عاشورا، از این حادثه بهره گرفته‌ایم از تاریخ شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هم باید بهره بگیریم.

او انقلاب اسلامی و ایران را مظلومترین کشور و انقلاب خواند و گفت: زمانی که بدون کمک خارجی و فقط با بانگ الله‌اکبر رژیم مستبد طاغوت و اربابش آمریکا را شکست دادیم دنیا صدام و حزب بعث را تقویت و جنگ را بر ما تحمیل کرد.

وی با اشاره به این که در جنگ تحمیلی همه قدرتها را شکست دادیم تصریح کرد: این افتخار نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای هر انسان آزاده‌ای در آینده تاریخ پرفروغ خواهد ماند و فروزندگی و درخشندگی آن بیشتر می‌شود.

کد خبر 23882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز