گروه سیاسی: دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: من هیچ شبهه ندارم اگر دوباره پیروز شویم و یک مقدار جلو برویم همان قضایا (تندروی‌ها) دوباره شروع خواهد شد. البته با حضور خاتمی‌نگران نیستم، با حضور دیگران نگران هستم.

مهدی کروبی در گفتگوی تفصیلی با فارس در پاسخ به این سؤال که در انتخابات آتی، حزب اعتماد ملی قصد دارد از درون جبهه دوم خرداد بیاید یا به صورت یک جریان مستقل و سوم ظاهر شود توضیح داد: من اصلا به آن جبهه‌ای که شما می‌گویید اعتقاد ندارم، اینها در حد روزنامه و حرف است. ما یک لیست‌هایی داریم مثلا در فلان شهر از او حمایت می‌کنیم همزمان شاید دیگران هم او را تایید کنند.

وی ادامه داد: اگر جبهه‌ای وجود داشت که کار به اینجا نمی‌کشید. یک عده ورشکسته دور هم جمع شده‌ایم و می‌گوییم جبهه.

غایب جلسات

دبیر کل حزب اعتماد ملی در خصوص دلایل شرکت نکردن خود درچند برنامه اخیر اصلاح‌طلبان از جمله کنگره سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یا برنامه سالگرد دوم خرداد تاکید کرد: در این جلسات من را دعوت کردند اما توفیق نشد که بروم. در جلساتی که احزاب برگزار کرده‌اند در مواردی شرکت کرده‌ام و در بعضی موارد شرکت نکرده‌ام. اما در جلساتی که مجاهدین یا مشارکت برگزار کردند تاکنون توفیق شرکت نداشتم.

نگران تندروی‌ها

کروبی در پاسخ به صحبت‌هایی که محمدرضا خاتمی‌در یک گفتگوی رادیویی انجام داده و گفته بود ما خواستیم ائتلاف کنیم اما آقای کروبی قبول نکردند و گفتند باید دنباله‌روی ما باشید و ساز و کار ائتلاف را نپذیرفتند، تصریح کرد: آنها می‌خواستند نظرسازی کنند، من در شرایطی قرار گرفتم که اگر شکست می‌خوردم یا پیروز می‌شدم می‌گفتند ما از اول پیش بینی می‌کردیم.

وی همچنین در توضیح صحبت‌های بهزاد نبوی که در یک مصاحبه از کروبی خواسته بود برخی مسائل را درباره اصلاح طلبان مطرح نکند تصریح کرد: می‌دانید من می‌گویم چکار کنید؟ من به خبرنگاران گفتم شما عادت نکنید که امروز به شما بگویند تحریم و همه شما بگویید چرا تحریم نمی‌کنید؟ امروز بگویند شرکت، بیایید و بگویید چرا شرکت نمی‌کنید، بلکه شما باید سیاستمداران را ببرید به یک سمتی و نه این که گروه‌های سیاسی، شما را ببرند به سمت دیگری.

کد خبر 29861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز