مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: اگر نمایندگان طرحی مبنی بر تبلیغات نمایندگان در محل‌های مجاز مورد نظر شهرداری ارائه دهند، ما با آن موافقیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر کاراندیش اظهار داشت: نظر کارشناسی وزارت کشور این است که آثار تبلیغاتی در محل‌های مجازی که شهرداری‌ها مشخص می‌کنند، الصاق شود اما در هر صورت وزارت کشور مجری قانون است و هر آن‌چه تصویب شود، اجرا خواهد کرد.

در پی اصلاحیه ماده‌ 61 قانون انتخابات ناظر بر نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات در مجلس شورای اسلامی‌هیچ‌گونه آثار تبلیغاتی مثل بنر، پارچه‌ تبلیغاتی، فلزی، پوستر و... امکان الصاق ندارند؛ یعنی حتی یک فرد در محل ستاد انتخاباتی‌اش هم نمی‌تواند عکس خود را بزند.

طبق قانون حتی اگر فرد بخواهد سر در ستاد انتخاباتی‌اش پارچه‌نویسی کند و بنویسد ستاد انتخاباتی یا عکس خود را بزند، منع دارد؛ حتی در درون ستاد انتخاباتی‌اش هم نمی‌تواند از آن استفاده کند و یا عکسش را به ماشین بچسباند و به طور کلی هرچیزی که بخواهد الصاق شود، منع دارد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی گفت‌وگویی در همین زمینه محدودیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی را موجب پایین آوردن شور انتخاباتی دانست.

کد خبر 26253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز