گروه سیاسی: آیت‌الله احمد جنتی تصریح کرد: شورای‌نگهبان به جناح‌های چپ و راست کاری ندارد و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند این دسته‌بندی‌ها ساختگی‌است.

دبیر شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: ناظران باید بگونه‌ای باشند که این جناح بندی‌ها برای آنان مهم نباشد و همه جریان‌هایی که مسلمانند و به قانون اساسی و نظام و انقلاب اسلامی‌و ولایت فقیه پایبند هستند و نامزدهای‌شان شرایط لازم و قانونی را برای حضور در انتخابات دارند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و برای ما هم تفاوتی ندارد کدامیک وارد مجلس می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: شورای نگهبان باید با نظارت بر انتخابات مردمی‌بودن انتخابات و جمهوریت نظام را هم تضمین کند و تلاشش این باشد که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، کسانی که ذیصلاح نیستند این مشاغل را اشغال نکنند.

جنتی که در همایش جمعی از ناظران شورای نگهبان سخن می‌گفت و پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان خبر آن را منتشر کرد،‌ افزود: ناظران باید به مسایل کاری ‌شورای نگهبان‌ و اهمیت جایگاه آن در قانون اساسی، مؤمن باشند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید مجدد بر حسن فعالیت نظارتی شورای نگهبان در امر انتخابات گفت: باید تلاش شود، خدای نکرده بی‌جهت کسی رد یا تأیید نشود.

فضای انتخابات در دست رسانه‌ها

سید مجتبی ثمره‌‌ هاشمی‌‌ تند کردن فضای انتخاباتی را که زودهنگام آغاز شده است، جفا به کشور دانست و به رسانه‌ها و احزاب توصیه کرد ولوم انتخابات را طوری تنظیم کنند که فضا، فضای کار و فعالیت در کشور باقی بماند، تا زمانی که ثبت‌نام‌ها آغاز شود. 

 معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به طرح‌ها و اقدامات بزرگ دولت، تصریح کرد که این اقدامات نباید تحت الشعاع فضای تند انتخابات قرار گیرد.

مشاور عالی رئیس جمهوری با بیان اینکه به مصلحت کشور نمی‌دانیم که فضای انتخاباتی را تند کنیم، گفت: هم‌اکنون، آنقدر کارهای اجرایی و پیگیری طرح‌های بزرگ در دستور کار دولت وجود دارد که نباید تحت الشعاع فضای تند انتخابات قرار گیرد و باید تدبیرها و برنامه‌ها، در راستای خدمت رسانی به مردم باشد.

انتخابات رایانه‌ای آزمایشی

معاون سیاسی وزیر کشور درباره برگزاری آزمایشی انتخابات رایانه‌ای در وزارت کشور گفت: ما، یکبار به‌طور آزمایشی در وزارت کشور انتخاباتی به‌صورت رایانه‌ای برگزار و سیستم را آزمایش کردیم که نتیجه آن مطلوب بود و همچنین، برای دومین بار، انتخابات تعاونی مصرف وزارت کشور را با حضور دو هزار نفر و نامزدی ۹۰ نفر، به صورت رایانه‌ای برگزار کنیم.

عضو هیچ گروهی نیستم

حسینعلی امیری عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان نیز به فارس گفت: عضو هیچ حزب و گروهی نیستم و ملاک من در انجام مسئولیت‌ها، قانون است.

کد خبر 27201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز