گروه سیاسی: مهلت نامزدهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز در حالی به پایان می‌رسد ‌که بر اساس برخی گزارش‌ها، بیش از 150مدیر اجرایی کشور که داوطلبی آنها مغایر با قانون بوده است، طی روزهای اخیر از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره 3 خود خطاب به کسانی که قصد شرکت در انتخابات مجلس هشتم را دارند، تاکید کرد که تنها تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه 21 تیر فرصت دارند که از سمت‌های خود که شامل قانون انتخابات می‌شود،‌ استعفا کنند.

با فرارسیدن مهلت نهایی استعفای مدیران دولتی، دور تازه ای از تغییرات و استعفاها درسازمان های دولتی شکل گرفته و به گفته کارشناسان امروز به اوج خود خواهد رسید.

با توجه به اینکه هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفته پایانی اسفندماه برگزار‌ می‌شود،‌ اما طبق قانون انتخابات،‌ نامزدهایی که عناوین شغلی آنها در قانون ذکر شده باید 6 ماه پیش از ثبت نام استعفا داده باشند.

به همین منظور از سوی وزارت کشور مهلت پایانی برای ارائه استعفا از سوی داوطلبان امروز اعلام شد.

معاون سیاسی وزیر کشور هم طی روزهای گذشته بارها طی مصاحبه‌های مختلف،‌ از مدیران اجرایی که می‌خواهند در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد باشند، خواسته بود تا هرچه سریع‌تر استعفا دهند.

طی روزهای گذشته برخی از منابع خبری از استعفای دو تن از معاونان وزارت علوم خبر داده بودند که ظاهرا تصمیم نهایی درباره استعفای آنها امروز اتخاذ می‌شود.

همچنین برخی منابع از استعفای یکی از مشاوران وزیر کشور خبر می‌دهند.

از دیگر چهره‌های مستعفی این روزها به دلیل شرکت در انتخابات، استاندار خراسان شمالی است که به گفته وی، انگیزه‌اش برای استعفا از استانداری، تشکیل مجلسی قوی و همسو با دولت نهم است.

ظاهراً استعفای استاندار خراسان شمالی تقدیم وزیر کشور شده و رئیس جمهوری نیز با این درخواست موافقت کرده است. دو تن از فرمانداران استان خوزستان و یکی از فرمانداران استان آذربایجان شرقی  نیز استعفای خود را برای حضور در انتخابات تقدیم کرده‌اند.

طی روزهای گذشته شنیده‌هایی مبنی بر استعفای یکی از معاونان وزارت نفت نیز مطرح شده بود که وی مجدداً به فعالیت خود  در این وزارتخانه بازگشته است.  یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز پیش از این برای کاندیداتوری از یکی از شهرهای استان یزد از سمت خود استعفا کرده بود.

مدیرکل منابع طبیعی،‌ مدیر کل راه و ترابری،  مشاور سابق استاندار، برخی از مقامات شهری، معاون مدیرکل فنی و حرفه ای، مدیر کل ثبت اسناد و  رئیس اداره آموزش و پرورش استان فارس، چند مقام شهری در استان های آذربایجان شرقی و هرمزگان نیز از جمله مسئولین مستعفی هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل سیاسی انتظامی استان اصفهان و چند مدیر آموزش و پرورش این استان هم از جمله مدیران مستعفی این روزها برای شرکت در انتخابات هستند.  برخی منابع از استعفای مدیران ارشد ایلام هم برای شرکت در انتخابات خبر داده‌اند.

 در سایر استانهای کشور هم خبرهای مشابهی منتشر شده است. تاکنون منابع رسمی در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

شمارش مکانیزه‌‌ آرا

سخنگوی دولت در نشست خود با خبرنگاران درخصوص شمارش مکانیزه آرای انتخابات 24 اسفند اظهار داشت: وزارت کشور گام هایی در این جهت برداشته و طبیعی است در تبدیل وضعیت انتخابات به صورت 100 درصد مکانیزه مسائلی وجود دارد که باید حل شود.

وی افزود: بخشی از این موضوع باید در چارچوب قانون حل شود و نیازمند اصلاح قانون است، اگر چنین باشد مجلس هم باید وارد عمل شود.

کد خبر 26368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز