یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: شاکیان مرد کلاهبردار وقتی برای پیگیری پرونده به دادسرا می‌رفتند با استعلام مشخصات وی متوجه می‌شدند او فوت کرده و بنابراین از تعقیب شکایتشان منصرف می‌شدند اما مرد کلاهبردار در این مدت با خیال راحت سناریوی کلاهبرداری‌های جدید را می‌نوشت.

صبح پنجشنبه 20 دی ماه، وقتی مأموران گشت کلانتری شریف‌آباد پاکدشت، به راننده یک خودروی پژو که با سرعت درحال رانندگی بود مشکوک شدند، با استعلام شماره پلاک آن دریافتند خودروی پژو 24 مهرماه گذشته از مشهد سرقت شده است، به این ترتیب به راننده دستور توقف دادند.

راننده جوان بعد از توقف با خونسردی پیاده شده و کارت شناسایی خود را که نشان می‌داد او یک مأمور پلیس است به مأموران نشان داد اما وقتی بررسی‌ها نشان داد کارت این مرد به طرز ناشیانه‌ای جعل شده است، وی بازداشت شده و خودروی او مورد بازرسی قرار گرفت.

با کشف تعداد زیادی چک‌های جعلی، مدارک و کارت‌های شناسایی با اسامی مختلف در داخل خودرو، مرد مرموز به پلیس آگاهی پاکدشت منتقل شده و تحقیقات درباره هویت واقعی او آغاز شد.

وقتی در جریان بررسی‌ها با استعلام مشخصات این مرد مشخص شد وی مدت‌ها قبل مرده است، کارآگاهان با ماجرای پیچیده‌ای روبه‌رو شدند، مرد مرموز تحت بازجویی‌های فنی و تخصصی قرار گرفت واعترافات وی پرده از راز مرگش برداشت.

وی به کارآگاهان گفت: از سال 79 در شهرهای بیرجند، مشهد و همچنین استان سیستان و بلوچستان اقدام به کلاهبرداری کردم و سوابق زیادی در این زمینه دارم.

وی درباره شگرد کلاهبرداری‌هایش گفت: با ارائه کارت شناسایی جعلی، خود را مأمور پلیس معرفی کردم و اعتماد مردم وخصوصا فروشندگان عمده شهر را جلب می‌کردم و سپس با سوء استفاده از اعتماد آنها، اقدام به خریدهای میلیونی کرده و در قبال آن چک‌های بلامحل می‌دادم و به سرعت از آن شهر نقل مکان می‌کردم.

برای آنکه از دست شاکیانی که در تعقیب من بودند خلاص شوم با همدستی یک جاعل برای خودم گواهی فوت جعل کردم و با این گواهی، شناسنامه‌ام را باطل کردم، به این ترتیب بعد از هر بار کلاهبرداری و فرار به شهری دیگر، شاکیان که با استعلام مشخصات من  تصور می‌کردند من مرده‌ام، دیگر پرونده را دنبال نمی‌کردند غافل از اینکه در این مدت من سرگرم کلاهبرداری‌های جدیدی بودم.

سرهنگ ضیاء‌الدین زنده شو- رئیس پلیس پاکدشت- با اعلام این خبر گفت: براساس این گزارش، با توجه به اظهارات متهم، پرونده در حال رسیدگی است و متهم با قرار بازداشت در زندان به سر می‌برد.

کد خبر 41674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز