چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: 3 مرد مأمور نما که با راه اندازی باندی اقدام به اخاذی از افراد مختلف می‌کردند، در ادامه تحقیقات به سرقت از توریست‌های خارجی و سرقت‌های دیگر در ترکیه و آذربایجان اعتراف کردند.

سردار رضا زارعی- فرمانده پلیس استان تهران- در حاشیه نخستین روز از  طرح جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد‌مخدر با اعلام جزئیات جدیدتری از اعترافات اعضای باندی که در استان تهران با جعل عنوان مأمور اقدام به اخاذی می‌کردند گفت: اعضای این باند که فعالیت‌شان را از اوایل امسال در سطح استان تهران آغاز کرده بودند، با شکایت‌های مشابه و متعدد تحت‌شناسایی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفتند.

کارآگاهان در اولین شاخه از تحقیقات خود متوجه شدند اعضای این باند با معرفی خود به‌عنوان مأمور مبارزه با مواد‌مخدر و اطلاعات در حالی که سوار بر خودرو 206 نقره‌ای رنگ بودند در سطح شهرستان‌های کرج، قزوین و شهریار با توقف خودروهای طعمه‌هایشان از آنها اخاذی می‌کردند.

سردار زارعی در ادامه بیان داشت: با شناسایی متهمان که دارای سابقه کیفری نیز بودند، مخفیگاه آنها در فردیس کرج شناسایی و3 مأمورنما به نام‌های امام بخش، ‌سلیم و عارف دستگیر شدند.

در بازجویی‌های اولیه از متهمان، آنها به اینکه بیشتر طعمه‌هایشان را در جلوی بانک‌ها شناسایی کرده و در فرصت مناسب از آن‌ها اخاذی کرده بودند، اعتراف کردند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان متوجه شدند اعضای این باند با تسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی از توریست‌ها و رانندگان کامیون‌ها نیز اخاذی کرده و توانسته‌اند تا کنون بیش از 55 میلیون تومان به این روش به دست آورند.

فرمانده پلیس استان تهران در پایان بیان داشت: ادامه تحقیقات از این متهمان نشان می‌دهد این3مأمورنما تعدادی از جرایمشان را در کشورهای ترکیه و آذربایجان انجام داده‌اند.

تحقیقات تکمیلی از این 3 متهم در اداره مبارزه با سرقت ادامه دارد.

کد خبر 36657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز