آزاده مختاری: مرد جوانی که در جنایتی خونین راننده یک خودروی نیسان را به قتل رسانده است، در نخستین بازجویی‌ها مدعی شد وی در دام سناریوی ماهرانه عمویش برای تبرئه فرزندش ازاتهام قتل افتاده است.

شامگاه سرد و زمستانی سیزدهم دی ماه، با پیدا شدن جسد مرد ناشناسی در کنار جاده رودهن، تحقیقات برای گشودن راز مرگ این مرد که جسدش توسط حیوانات وحشی مورد حمله قرار گرفته بود آغاز شد.

وقتی تحقیقات اولیه نشان داد این مرد با ضربات چاقو از پای درآمده است، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پایتخت زیر نظر قاضی روشن- بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی – تحقیقات برای یافتن سرنخی از قاتل مرد ناشناس را آغاز کردند.

مأموران در نخستین مرحله از تحقیقات در برابر شکایت خانواده‌ای قرار گرفتند که 24 ساعت قبل، با مراجعه به پلیس اعلام کرده بودند پدرشان پس از آنکه با خودروی نیسان خود از خانه خارج شده، دیگر بازنگشته است.

وقتی خانواده مرد ناپدید شده، از روی لباس‌ها و دندان مصنوعی‌ پدرشان جسد وی را در پزشکی قانونی شناسایی کردند، مأموران دریافتند مرد ناپدید شده همان فردی است که جسدش در جاده بومهن پیدا شده بود.

بازپرس روشن روز گذشته با اعلام این خبر گفت: با مشخص شدن هویت مقتول، ردیابی خودروی نیسان وی که از زمان جنایت ناپدید شده بود، به‌عنوان مهم‌ترین خط تحقیق مد نظر قرار گرفت و سرانجام با پیگیری این سرنخ ، رباینده خودرو  در باغی متروکه در آشخانه به محاصره پلیس درآمد.

مرد جوان که حسن نام دارد، در بازجویی‌های اولیه به قتل راننده نیسان  اعتراف کرد و مدعی شد عمویش طراح نقشه بوده است.

 نقشه‌ای برای پوشاندن راز یک جنایت
حسن روز گذشته در نخستین جلسه بازجویی قضائی درخصوص نحوه قتل و انگیزه‌اش از کشتن قربانی خود به بازپرس روشن گفت: چند روز قبل از جنایت عمویم به خانه‌‌مان آمد و چون بیکار بودم به من پیشنهاد داد با قتل یک راننده عبوری، خودرواش را سرقت کنم و با فروش آن، کار و کاسبی راه بیندازم.

من نیز غافل از نقشه شومی که او کشیده بود دست به این جنایت زدم، اما بعد از جنایت بود که فهمیدم جنایت من سناریویی بود که عمویم برای نجات پسرش از اتهام قتل طراحی کرد.

وی در ادامه در توضیح ماجرا گفت: پسر عمویم مدتی قبل به اتهام قتل یک راننده که جسدش در همان نزدیکی پیدا شد دستگیر شده بود.  عمویم با این سناریو قصد داشت این تصور را ایجاد کند که پسرعمویم بی‌گناه است و آن جنایت‌ نیز توسط قاتلان سریالی رانندگان خودروهای عبوری صورت گرفته و به این ترتیب او را تبرئه کند.

ادعاهای این مرد در حالی صورت می‌گرفت که عموی وی روز گذشته پس از دستگیری در بازجویی‌ها با رد ادعاهای برادر زاده‌اش گفت: او برای نجات خودش این ادعاها را مطرح کرده است.با وجود انکارهای عموی متهم، با توجه به شباهت این جنایت و جنایتی که پسرعموی وی متهم اصلی آن است، بازپرس روشن دستور ویژه‌ای جهت تحقیقات  در این باره صادر کرد.

کد خبر 41578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز