دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

مهدیه مصطفایی : سارق سابقه‌دار پس از سال‌ها کف زنی در ایران وقتی متوجه شد دستش برای پلیس رو شده، تصمیم گرفت در خارج از ایران سرقت‌هایش را دنبال کند.

این مرد با استفاده از پاسپورت جعلی به دیگر کشورهای آسیایی سفر و در آنجا کف زنی می‌کرد.

راز فعالیت‌های مجرمانه این متهم  هفته گذشته و زمانی فاش شد که پلیس امنیت عمومی استان تهران در جریان فعالیت مردی به نام فریدون قرار گرفت که با استفاده از پاسپورت‌های جعلی اقدام به سفرهای خارجی می‌‌کرد.

از آنجا که بررسی‌ها نشان می‌داد  وی  با استفاده از این پاسپورت‌ها سفرهای متعددی به چین، سوریه و لبنان داشته و به تازگی نیز از سفر چین برگشته، مأموران فریدون  را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و همزمان تحقیقات برای یافتن در این بررسی‌ها مشخص شد که فریدون نام جعلی این مرد است و وی یک سارق کف زن سابقه‌دار به نام رضاست.

با این اطلاعات، محل سکونت وی  در اطراف کرج شناسایی شد و مأموران پلیس وی را صبح بیست و دوم آبان در خانه به محاصره درآورده و دستگیر کردند.

در نخستین بازجویی‌ها مرد میانسال پرده از سرقت‌های زنجیره‌ای در چین، سوریه و لبنان برداشت و گفت که او  و 2 همدستش با پاسپورت‌های جعلی به این کشورها سفر  و اقدام به کف زنی می‌کرده‌اند.

سرقت در سفرهای آسیایی مرد سابقه دار وقتی مقابل بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی کرج قرار گرفت با توضیح سرقت‌هایش در کشورهای خارجی گفت: اردیبهشت ماه گذشته بعد از گذراندن آخرین محکومیتم از زندان آزاد شدم. 

مدتی بعد با 2 مرد به نام‌های علی و محمد آشنا شدم و پس از مدتی آنها که متوجه شده بودند من در زمینه کف زنی مهارت زیادی دارم، به من پیشنهاد سرقت در کشورهای خارجی را دادند.

زمانی که مطمئن شدم از عهده کف‌زنی در کشورهای دیگر نیز برمی‌آیم، پیشنهاد آن‌ها را پذیرفتم.

سپس با تهیه یک شناسنامه و پاسپورت جعلی همراه آن‌ها به کشورهای مختلف مسافرت کرده و در آن‌جا سرقت می‌کردیم.

رضا گفت: بیشترین سرقت‌هایمان هم در کشور چین بود  و در آخرین مرحله از سرقت‌هایمان در مدت 23 روز بیش از 1000 بار کف زنی کردیم.

رضایی – بازپرس شعبه بیست و یکم دادسرای جنایی کرج- با شنیدن اظهارات مردسارق،  وی را برای تکمیل تحقیقات با قرار بازداشت قانونی به اداره آگاهی کرج انتقال داد و دستور دستگیری 2همدست وی را نیز صادر کرد.

کد خبر 37021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز