آزاده مختاری: سارقان نقابدار که با حمله به بانکی در شهرک صنعتی گرمسار 12‌نفر را در گاوصندوق زندانی کرده و با سرقت 230‌میلیون تومان پا به فرار گذاشته بودند، در عملیات ضربتی پلیس آگاهی سمنان به دام افتادند.

ساعت 11 و 45 دقیقه یازدهم تیرماه گذشته، وقتی چند مرد نقابدار، مسلح به کلاشینکف و کلت کمری به بانک ملی شعبه ایوانکی گرمسار قدم گذاشتند، ماجرای سرقتی مسلحانه آغاز شد.

سارقان لحظاتی پس از ورود به بانک، با شلیک چند تیرهوایی و ایجاد وحشت 12 نفر از مشتریان و کارکنان بانک را با تهدید به طرف گاوصندوق بزرگ بانک برده تا در آنجا زندانی کنند.

آن‌ها لحظاتی بعد، با برداشتن پول‌های داخل گاوصندوق، گروگان‌های خود را در داخل گاو صندوق محبوس کرده و سپس سوار بر خودروی خود پا به فرار گذاشتند.

دقایقی از فرار سارقان نگذشته بود که یکی از افرادی که در گاوصندوق زندانی شده بود، در تماس با مرکز فوریت‌های پلیس110، آن‌ها را درجریان این سرقت مسلحانه قرار داد.

با این تماس تلفنی، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی سمنان، با دستور سرهنگ محمد ابراهیم آریامنش– رئیس پلیس آگاهی استان – تحقیقات تخصصی برای یافتن ردی از سارقان نقابدار را آغاز کردند.

در حالی که سارقان سعی کرده بودند هیچ ردی از خود برجای نگذارند، تیم عملیاتی پلیس در جریان تحقیقات پیچیده خود توانست رد سارقان را در کرمانشاه، تهران و قم به دست بیاورد.

با این اطلاعات، کارآگاهان در چند گروه عملیاتی عازم این 3 استان شده و در بررسی‌های تخصصی توانستند مخفیگاه 2 عضو باند را در کرمانشاه و تهران شناسایی کنند.

با دستگیری این 2 متهم، در حالی که هر لحظه احتمال می‌رفت سایراعضای باند با اطلاع از دستگیری همدستانشان، به آن سوی مرزها فرار کنند، 2 سارق دستگیر شده به سرعت تحت بازجویی قرار گرفتند.

در این بازجویی‌ها بود که مخفیگاه سردسته باند در همدان شناسایی شد.

به این ترتیب، دوشنبه پنجم آذر، کارآگاهان پلیس آگاهی سمنان قبل از آن‌ که سردسته باند از دستگیری همدستانش مطلع شود، مخفیگاه او را در همدان به محاصره درآورده و این مرد را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

با کشف سلاح کلاشینکف و مقداری از چک‌های مسافرتی مسروقه از مخفیگاه این مرد، وی و همدستانش به اداره آگاهی سمنان انتقال یافته و تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفتند.

سرهنگ آریامنش رئیس پلیس آگاهی استان سمنان، با اعلام این خبر گفت: بازجویی از متهمان برای روشن شدن احتمال دخالت آن‌ها در سرقت‌های مسلحانه دیگر ادامه دارد.

کد خبر 37855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز