سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: دختر پسرنما که با همدستی یک سارق حرفه‌ای اقدام به کیف‌قاپی می‌کرد، درعملیات پلیس شهریار به دام افتاد.

اوایل دی ماه گذشته، کارآگاهان پلیس شهرستان شهریار در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفتند که در آن‌ها 2 جوان موتور سوار، در مقابل مراکز خرید و بانک‌ها، به افرادی که پول زیادی به همراه داشتند حمله ور شده و با تهدید چاقو از آنها سرقت می‌کردند.

با آغاز چهره‌نگاری‌های پلیسی، کارآگاهان متوجه شباهت یکی از تصاویر چهره نگاری شده با یک  کیف‌قاپ حرفه‌ای به نام امیر شدند. از آنجایی که این سارق کیف‌قاپ، به تازگی از زندان آزاد شده بود، تحقیقات برای شناسایی محل زندگی این جوان سارق آغاز شد و  کارآگاهان مدتی بعد توانستند وی را در خانه‌ای در روستایی در اطراف شهریار ردگیری کنند.

مأموران پلیس شامگاه یکم بهمن با دستور قضائی وارد مخفیگاه امیر شدند اما پس از ورود به خانه این کیف قاپ حرفه‌ای، با دختر جوانی روبه‌رو شدند که ظاهرا با وی زندگی می‌کرد.
با کشف تعدادی کیف دستی زنانه و مردانه و مقداری از اموال مسروقه، امیر به همراه دختر جوان به اداره پلیس انتقال یافتند اما از مرد جوان همدست وی خبری نبود.

با انتقال امیر و زن ناشناس به اداره آگاهی، تحقیقات برای یافتن همدست مرموز  آغاز شد اما در حالی که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان دریافتند زن جوان، همان متهمی است که پلیس در تعقیب اوست و وی با پوشیدن لباس‌ مردانه در سرقت‌ها شرکت داشته است.

زن جوان که فریده نام داشت در بازجویی‌ها به کارآگاهان پلیس گفت: بعد از آشنایی با امیر، با یکدیگر نقشه سرقت‌ها را طراحی کردیم، من با پوشیدن لباس‌های مردانه، ترک موتور او می‌نشستم وبا کمین مقابل بانک‌ها و مراکز خرید، طعمه‌هایمان را شناسایی کرده و در فرصت مناسب اقدام به کیف‌قاپی می‌کردیم.

سرهنگ کریمی- رئیس پلیس شهرستان شهریار- روز گذشته با اعلام این خبر به همشهری گفت: 2 متهم تا کنون از سوی 30 شاکی شناسایی شده‌اند که ارزش تقریبی اموال مسروقه بیش از 10 میلیون تومان است.  به گفته وی متهمان هم اکنون با قرار قانونی در بازداشتگاه به سر می‌برند.

کد خبر 42403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز