چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

جواد عزیزی: پسران مرد رمال، پس از مرگ پدر تصمیم گرفتند راه او را برای پولدار شدن ادامه دهند.

آنها که با تبلیغات گسترده مدعی بودند درمان هر دردی نزد آنهاست، با دادن شماره حساب از مردم شهرهای مختلف کشور کلاهبرداری می‌کردند.

راز کلاهبردارهای این 2 مرد مدتی قبل و زمانی فاش شد که کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان جنوبی متوجه شدند هر روزه مبالغ هنگفتی به صورت حواله‌های 10 تا 120 هزار تومانی از شهرهای مختلف کشور به یک حساب بانکی در بیرجند واریز می‌شود.

کارآگاهان پلیس که به این ماجرا مشکوک شده بودند، با این احتمال که صاحب این حساب فردی کلاهبردار است، تحقیقات خود را آغاز کردند.

با آغاز تحقیقات پلیسی درخصوص این ماجرا گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ بیجاری - رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی- وارد عمل شد و با همکاری مسئولان بانک دریافتند حساب مرموز متعلق به مرد جوانی به نام حمید است.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد بیشتر پول‌های واریز شده به حساب حمید از استان‌های خوزستان، خراسان، گلستان و هرمزگان است، محل زندگی این مرد شناسایی شد و کارآگاهان به صورت نامحسوس به جمع آوری اطلاعات درباره این مرد پرداختند.

در این تحقیقات مشخص شد پدر حمید یک رمال قدیمی و مشهور بود که با مسافرت به شهرهای مختلف کشور، با این ادعا که می‌تواند مشکلات مردم را حل کند، اقدام به دعانویسی می‌کرده است.

اما پس از مرگ این مرد فرزندانش با استفاده از شهرت پدرشان، کار او را پی گرفته و دست به کلاهبرداری از افراد ساده لوح می‌زدند.

آنها با تبلیغات گسترده‌ در شهرهای مختلف کشور ادعا می‌کردند می‌توانند هر نوع مشکلی از بیماری‌های ناعلاج تا اختلافات خانوادگی را حل کنند، سپس با دادن یک شماره حساب از طعمه‌های ساده لوح خود می‌خواستند برای دریافت دعای حل مشکل‌شان مبالغی بین 10 تا 120 هزار تومان به شماره حساب آنها واریز کنند و منتظر بمانند تا از طریق پست یا تماس تلفنی طلسم یا ورد مورد نیازشان را دریافت کنند.

با به دست آمدن این اطلاعات، حمید و برادرش  از سوی پلیس بازداشت شده و در بازرسی از خانه‌ ‌آنها مقادیر زیادی لوازم دعانویسی و طلسم‌های مختلف کشف شد.

این در حالی بود که بررسی‌ تماس‌های تلفنی آنها نشان می‌داد هر روز افراد زیادی از شهرهای مختلف با برادران رمال تماس گرفته و آنها نیز از طریق تلفن به دعانویسی و رمالی می‌پرداختند.

پس از انتقال متهمان به اداره پلیس آنها با اعتراف به رمالی و کلاهبرداری از مردم گفتند: پس از مرگ پدرمان از آنجا که او با استفاده از رمالی توانسته بود و شهرت زیادی در استان‌های مختلف کسب کند وسوسه شده و تصمیم گرفتیم کار او را ادامه دهیم.

ما با تبلیغات گسترده وانمود می‌کردیم می‌توانیم از آینده خبر بدهیم و به این ترتیب افراد مختلف، خصوصا زنان جوان و دختران دم بخت را وسوسه می‌کردیم تا با ما تماس بگیرند.

پس از تماس آنها، وقتی مشکلات‌شان را می‌شنیدیم ادعا می‌کردیم مشکل‌شان با یک طلسم، ورد یا دعای مهر و محبت حل می‌شود، به این ترتیب شماره حسابی به آنها می‌دادیم و می‌خواستیم مبالغ درخواستی را به این حساب واریز کنند.

رمالی به شرط کلاهبرداری

سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا روز گذشته با بیان این خبر گفت: در حالی که در این پرونده هیچ شاکی خصوصی وجود نداشت، پلیس آگاهی خراسان جنوبی در اقدامی پیشگیرانه به‌عنوان شاکی پرونده وارد عمل شد و پس از دستگیری متهمان با ردگیری تعدادی از کسانی که به حساب متهمان پول واریز کرده بودند توانست برخی از طعمه‌های این 2‌برادر را شناسایی کند.

وی ادامه داد: این افراد در تحقیقات گفتند ازطریق تبلیغات گسترده با متهمان آشنا شده و از آنجا که فکر می‌کردند این 2 برادر می‌توانند مشکل آنها را حل کنند با آنان تماس می‌گرفتند.

سپس با تصور این که دعا و طلسم برادران رمال مشکل آنها را حل خواهد کرد به حسابشان پول واریز می‌کردند، غافل از اینکه در دام 2 کلاهبردار گرفتار شده‌اند که در این میان درصد بسیار بالایی از طعمه‌های باند، زنان ودخترانی هستند که برای حل مشکلات خانوادگی‌اشان با آنها تماس گرفته‌اند.

کد خبر 37859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز