شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

دو مرد که با معرفی خود به‌عنوان مأمور اطلاعات دست به سرقت از مردم در کرج می‌زدند، دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، چندی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی کرج در جریان سرقت‌های مشابهی قرار گرفتند که توسط  دو مرد جوان که خود را مأمور اطلاعات معرفی می‌کردند، صورت می‌گرفت.

در حالی که هر روز بر تعداد کسانی که هدف سارقان مأمور نما قرار می‌گرفتند افزوده  می‌شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری آنها  آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از مالباختگان پرداختند و با چهره‌نگاری از سارقان، تمامی محل‌هایی را که احتمال می‌دادند آنها در آنجا مشاهده شوند، زیر نظر گرفتند.

مدتی بعد در حالی که تعداد شاکیان این پرونده به 6 نفر رسید، مأموران گشت کلانتری محمد شهر به دو مرد که سوار بر یک پراید در یکی از خیابان‌های این منطقه در حال پرسه زدن بودند، مظنون شدند.

وقتی مأموران به این خودرو نزدیک شدند، جوان راننده با مشاهده پلیس برسرعت خودرو افزود و پا به فرار گذاشت.

به این ترتیب، تعقیب و گریز خیابانی آغاز شد و لحظاتی بعد مأموران با متوقف کردن این خودرو، هر دو سرنشین آن را دستگیر کردند.

با کشف یک کلاه مشکی، عینک دودی و چند کارت جعلی مأموران اطلاعات در این خودرو، متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند و در حالی که مدعی بودند هیچ سرقتی انجام نداده‌اند، از سوی تمامی شاکیان پرونده شناسایی شدند.

بازرسی برای سرقت

بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی کرج با بیان این خبر درخصوص شگرد متهمان گفت: این دو سارق حرفه‌ای پس از شناسایی طعمه‌هایشان، با معرفی خود به عنوان مأمور اطلاعات به بهانه‌های مختلف شروع به بازرسی بدنی از آنها می‌کردند و در همین هنگام دست به سرقت وجوه نقد و چک‌پول‌های طعمه‌هایشان می‌زدند.

بازپرس صمدی با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان در روزنامه‌ها از کسانی که اموالشان از سوی آنها به سرقت رفته،‌ خواست برای شناسایی متهمان به شعبه دوم بازپرسی در دادسرای جنایی کرج مراجعه کنند.

کد خبر 42106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز