جواد عزیزی: 2 جاعل حرفه‌ای با شیوه‌ بدلکاران فیلم‌های سینمایی، خودروهای اسقاطی را به هم می‌کوبیدند وسپس با گرفتن کروکی تصادف به کلاهبرداری میلیونی از شرکت‌های بیمه دست می‌زدند.

بعدازظهر یکی از روزهای آبان‌ماه، ساکنان خیابانی در غرب تهران با شنیدن صدای مهیبی، متوجه تصادف 2 خودروی سواری شدند که به شدت با هم برخورد کرده بودند. در حالی که راننده‌های این 2 خودرو پس از تصادف با هم گلاویز شده بودند، شاهدان حادثه با میانجیگری به این درگیری خاتمه دادند و لحظاتی بعد مأموران پلیس برای بررسی‌ صحنه تصادف قدم به محل حادثه گذاشتند.

با انجام بررسی‌های اولیه و تحقیقات کارشناسی، مأموران یکی از رانند‌ه‌ها را مقصر این تصادف شدید معرفی کردند و با تهیه کروکی از صحنه‌ تصادف، هر 2 راننده برای تعیین خسارت عازم شرکت بیمه شدند.

کروکی جعلی دست کلاهبرداران را رو کرد

یک ماه پس از این ماجرا در حالی که میزان خسارت این تصادف 13 میلیون تومان تعیین شده و شرکت بیمه این مبلغ را به راننده خسارت دیده پرداخت کرده بود، مأموران حراست راهنمایی و رانندگی تهران متوجه تصادف دیگری شدند که در آن یکی از راننده‌ها با ارائه کروکی جعلی به شرکت بیمه، دست به کلاهبرداری میلیونی زده بود.  بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد که رضا نام داشت با مراجعه به شرکت بیمه مدعی شده بود خودرواش در یک تصادف رانندگی به شدت آسیب دیده و با ارائه کروکی جعلی و بیمه‌ نامه قلابی، 10 میلیون تومان خسارت دریافت کرده بود.

با گزارش ماجرا به قاضی محمدرضا پسندیده- بازپرس شعبه 10 دادسرای ناحیه 5- دستور دستگیری رضا صادر و تحقیقات پلیسی برای شناسایی وی آغاز شد.  در حالی که بررسی‌ها برای یافتن ردی از مرد جاعل ادامه داشت، مأموران دریافتند این مرد پیش از این نیز با همین روش دست به کلاهبرداری از چند شرکت بیمه دیگر زده است. پلیس که احتمال می‌داد متهم باز هم از این شگرد برای کلاهبرداری‌هایش استفاده کند، مشخصات او را در اختیار تمامی شرکت‌های بیمه قرار داد و چند هفته بعد در حالی که مرد جاعل با مراجعه به یک شرکت بیمه دیگر قصد کلاهبرداری داشت، به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

خرید خودروهای اسقاطی برای کلاهبرداری

متهم پس از انتقال به دادسرا با اعتراف به جعل کروکی تصادف و بیمه‌نامه برای کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه، گفت: چند ماه پیش با همدستی یکی از دوستانم به نام صادق تصمیم به این کلاهبرداری‌ها گرفتیم. ما برای این کار ابتدا به سراغ فروشندگان خودروهای اسقاطی می‌رفتیم و پس از خرید این خودرو‌ها با قیمت پایین، برای آنها بیمه نامه جعل می‌کردیم.   سپس با انتقال این خودروها به خیابان‌های خلوت، هر کدام از ما پشت فرمان یکی از خودروها نشسته با سرعت زیادی خودروها را به هم کوبیده و یک تصادف ساختگی به وجود می‌آوردیم.

وقتی پلیس به محل تصادف می‌آمد و کروکی تهیه می‌کرد، با ارائه کروکی تهیه شده و بیمه‌ نامه‌های قلابی به شرکت‌های بیمه، دست به کلاهبرداری میلیونی می‌زدیم و مدتی بعد با ایجاد یک تصادف ساختگی دیگر، این نقشه را تکرار می‌کردیم. در بعضی از موارد نیز من و همدستم کروکی جعلی تهیه می‌کردیم و از این طریق نقشه کلاهبرداری را عملی می‌کردیم.

بازپرس پسندیده با اعلام این خبر گفت: پس از اعترافات رضا، دیگر همدست او نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد. وی ادامه داد: پس از دستگیری متهمان و اعتراف آنها به کلاهبرداری میلیونی از 10 شرکت بیمه، برای آنها قرار مجرمیت صادر شد و پرونده برای صدور کیفرخواست در اختیار شعبه اظهار نظر قرار گرفت.

کد خبر 44117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز