گروه حوادث: ۴ فروشنده اسکناس‌های جعلی، هنگامی که قصد فروش بیش از ۸ میلیون تومان اسکناس را داشتند دستگیر شدند. آنها مدعی هستند اسکناس‌ها را از عراق وارد کشور کرده‌اند.

۴ جاعل حرفه‌ای هنگامی که قصد داشتند ۸ میلیون تومان چک مسافرتی و اسکناس جعلی را به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به مردی در شمال تهران بفروشند، در محاصره پلیس قرار گرفتند.

اواخر اسفند ماه گذشته، گزارشی در اختیار کارآگاهان پایگاه اول آگاهی تهران قرار گرفت که از فروش اسکناس و چک‌پول‌های جعلی توسط 3 مرد در خیابان شریعتی حکایت داشت.

با دریافت این گزارش، گروهی از ماموران به دستور قاضی روح‌الله رئیسی - بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک- وارد عمل شدند و با زیر نظر گرفتن محلی که چک‌پول‌های جعلی در آنجا خرید و فروش می‌شد به کمین فروشندگان نشستند.

آنها در بررسی‌های نامحسوس خود دریافتند فروشندگان چک‌پول‌های جعلی ۴ مرد شهرستانی هستند که چک‌پول‌ها و اسکناس‌های جعلی را از مرزهای غربی کشور به تهران قاچاق کرده و با قیمتی پایین به افراد سودجو به فروش می‌رسانند.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای شناسایی متهمان وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران با شناسایی این ۴ مرد جوان موفق شدند آنها را زمانی که قصد داشتند ۸ میلیون تومان چک‌پول و اسکناس را به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش برسانند دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند.

از آنجا که احتمال می رفت این ۳ مرد از اعضای یک باند جعل اسکناس و چک پول باشند،  بازجویی‌های فنی و پلیسی از آنها آغاز شد و در این بازجویی‌ها متهمان مدعی شدند که تمامی چک پول های کشف شده از آنها در کشور عراق جعل شده اند و آنها در عملیات جعل هیچ نقشی‌ نداشته‌اند.

متهمان همچنین مدعی شدند پس از خرید میلیون‌ها تومان از این چک پول‌ها از مردی به نام یاسر در مرزهای غربی کشور، تصمیم گرفته بودند این چک پول‌ها را به تهران منتقل کرده و توزیع کنند، اما زمانی که قصد معامله ۸ میلیون تومانی در خیابان شریعتی را داشتند توسط ماموران دستگیر شدند.

بازپرس شعبه اول دادسرای شمیران با بیان اینکه متهمان هم اکنون با قرار قانونی در بازداشتگاه به سر می برند، گفت: تحقیقات برای شناسایی اعضای باند جعل ادامه دارد.

کد خبر 47923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز