چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

جواد عزیزی: کلاهبردار طمعکار پس از آنکه با اسناد جعلی 450 میلیون تومان از یکی از بانک‌ها وام گرفت، وسوسه شد تا دوباره سناریوی خود را تکرار کند، اما این بار هنگام کلاهبرداری یک میلیارد تومانی از همان شعبه بانک به دام افتاد.

مرد جوان مدتی قبل به بانک آمده و درخواست وام یک میلیاردی کرده بود، وقتی شرایط و مدارک مورد نیاز به وی اعلام شده بود برای تهیه آنها از بانک خارج شده بود و حالا بعد از گذشت یک هفته با مدارک مورد نیاز به  بانک برگشته بود.

مسئول اعتبارات بانک خصوصی، وقتی مدارک درخواست وام را از جوان متقاضی گرفت آنها را به دقت تحت بررسی قرار داد اما هنگام بررسی سند آپارتمان ناگهان نگاهش روی این سند قفل شد، او مدتی قبل هم این سند را دیده بود.

کارمند بانک که به ماجرا مشکوک شده بود پس از رفتن مرد جوان به بررسی دقیق سند پرداخت و آنوقت بود که متوجه شد سند آپارتمان به طرز ماهرانه‌ای جعل شده و 40 روز قبل نیز فرد دیگری به نام علی با ارائه همین سند جعلی، 450 میلیون تومان وام گرفته بود.

با گزارش این موضوع، ماجرا به قاضی رئیسی- بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک‌- گزارش شد و به دستور او گروهی از کارآگاهان پایگاه اول آگاهی تهران برای کشف راز این معما وارد عمل شدند.

در نخستین مرحله از عملیات پلیسی، مأموران جست‌وجو برای دستگیری علی و همدستش را آغاز کردند اما آنها که از ماجرا با خبر شده بودند بدون بر جا گذاشتن سرنخی ناپدید شدند.

از آنجا که احتمال می‌رفت متهمان بخواهند با همین روش از بانک‌های دیگری نیز کلاهبرداری کنند، مشخصات آنها در اختیار تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری قرار گرفت و کارآگاهان به کمین مردان کلاهبردار نشستند.

در حالی که هنوز ردی از علی و همدستش به دست نیامده بود، صبح سه‌شنبه گذشته مسئول یکی از مؤسسات مالی در شمال تهران با پلیس تماس گرفت و مدعی شد مردی که مشخصات او شباهت زیادی به یکی از متهمان تحت تعقیب دارد برای دریافت وام 160 میلیون تومانی به این مؤسسه مراجعه کرده است.

به این ترتیب گروهی از کارآگاهان عازم این محل شدند و پس از مشاهده علی، او را که قصد داشت با پریدن از طبقه دوم ساختمان از دست پلیس فرار کند، دستگیر کردند.

با انتقال این مرد به دادسرای ناحیه یک، وی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت در بازجویی‌ها به بازپرس رئیسی گفت: مدتی قبل در حالی که قصد خرید آپارتمان بزرگی در شمال تهران را داشتم، تصمیم گرفتم با دریافت وام از بانک‌ها هزینه خرید این آپارتمان را فراهم کنم. به همین خاطر با همدستی مردی به نام کاظم اقدام به جعل سند یک آپارتمان گرانقیمت کردیم و با تهیه مدارک و استعلامات جعلی که نشان می‌داد این آپارتمان 600 میلیون تومان ارزش دارد به بانک رفتم و با ارائه این مدارک 450 میلیون تومان وام گرفتم.

مدتی پس از این ماجرا در حالی که همه این مبلغ را از حسابم برداشت کرده بودم وسوسه این کلاهبرداری بار دیگر به سراغم آمد و این‌بار با تهیه همان اسناد و مدارک جعلی آنها را در اختیار کاظم قرار دادم تا وی با ارائه این مدارک به بانک، وام یک میلیارد تومانی بگیرد اما این‌بار مسئولان بانک متوجه ماجرا شدند و دست ما رو شد.

پس از اعترافات علی، بازپرس پرونده برای او قرار وثیقه یک میلیارد و 500 میلیون تومانی صادر کرد و جست‌وجو برای دستگیری متهم فراری آغاز شد.

کد خبر 43685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز