سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

آزاده مختاری: دو کلاهبردار، وقتی دوران محکومیت خود را می‌گذراندند، نقشه کلاهبرداری صدها میلیونی با وعده وام‌های میلیاردی را طراحی کردند.

متهمان که از ده‌ها تاجر و کارخانه دار کلاهبرداری کرده‌اند، با صحنه‌سازی‌ و نشان دادن اسلحه و باتوم وانمود می‌کردند از افراد رده بالای یک ارگان دولتی هستند.

از نخستین روزهای دی ماه، چند تاجر و کارخانه دار تهرانی با مراجعه به شعبه 9 بازپرسی دادسرای 10 تهران، مدعی شدند پس از مشاهده آگهی ارائه وام‌های میلیاردی از سوی شرکتی به نام طلایه داران سبز، به محل این شرکت در میدان آزادی رفته‌اند اما بعد از فریب خوردن از سوی اعضای باند، میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری شده است.

تحقیقات نشان می‌داد 3 مسئول این شرکت، برای انجام کلاهبرداری‌های خود، از طعمه‌هایشان خواسته‌اند برای دریافت وام، علاوه بر مدارک ضمانتی، بین 5 تا 150 میلیون تومان به‌عنوان کارمزد به آنها پرداخت کنند اما پس از تحویل مبلغ درخواستی و مدارک ضمانتی، وقتی شاکیان برای تحویل وام به مقابل شرکت رفته‌اند، با در بسته شرکت مواجه شدند.

در ادامه تحقیقات، در حالی که استعلام از اداره ثبت نشان می‌داد شرکت طلایه‌داران سبز که به‌عنوان شرکتی در زمینه واردات و صادرات قطعات موتور سیکلت به ثبت رسیده، شرکتی صوری برای کلاهبرداری است، تحقیقات برای یافتن اعضای باند آغاز شد.

در شاخه‌ دیگری از بررسی‌های پلیسی، کارآگاهان به بازجویی از مالباختگان دست زدند و دریافتند اعضای باند کلاهبرداری برای جلب اعتماد مشتریانشان، در موقع مراجعه طعمه‌هایشان، عمدا اسلحه و بیسیم‌هایی را روی میز کار خود قرار می‌دادند‌ و به این طریق وانمود می‌کردند به یکی از ارگان‌های دولتی وابستگی دارند و از طریق این ارتباطات می‌توانند وام‌های کلانی بگیرند.

با این اطلاعات، کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی، پس از چهره نگاری متهمان دریافتند2 نفر از آنها به نام فرشید و غلام، در دوران حبس با یکدیگر هم بند بوده‌اند اما فرشید پس از گذاشتن وثیقه، برای مرخصی یک ماهه از زندان خارج شده اما دیگر بازنگشته است.

غلام نیز مدتی قبل از زندان آ‌زاد شده وبه این ترتیب با همدستی یک مرد دیگر نقشه کلاهبرداری میلیونی را به اجرا گذاشته‌اند.

با این اطلاعات، پاتوق‌های 3 کلاهبردار تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام فرشید در تهرانسر شناسایی شد.

با محاصره مخفیگاه این مرد، مأموران در بازرسی خانه وی یک اسلحه کمری، 2بیسیم و50 سند و مدرک متعلق به متقاضیان فریب خورده را کشف کردند.

سردسته باند هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت، مدعی شد اسلحه و بی‌سیم‌ها را برای حفاظت از گاوداری خود تهیه کرده ولی بعدا در جریان کلاهبرداری‌های خود، برای جلب اعتماد طعمه هایش  که نقشه آن در زندان طراحی شده بود، ازآنها استفاده کرده است.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبرگفت: با دستگیری عامل اصلی این کلاهبرداری کلان، مخفیگاه 2 همدست دیگرش نیز شناسایی و آنان نیز بازداشت شدند.

به گفته وی، متهمان دربازجویی‌ها درحالی به کلاهبرداری از 20 مرد ثروتمند اعتراف کرده‌اند که با کشف اسناد و مدارک 30 مرد دیگر، تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 42991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز