حامد فرح‌بخش: « آقا، بچه‌ام توی بیمارستان بستریه، خدا نصیب نکنه، خرج دوا و دکترش بیچاره‌ مون کرده، واسه همین مجبورم دستبند و گردنبندی را که شوهرم تازه خریده بفروشم».

با شنیدن این جمله‌ها، طلافروش به زن جوان و زن میانسال همراهش نگاهی کرد.

- کاغذ خرید، لطفا!

هنوز جمله طلافروش تمام نشده بود که زن با عجله کاغذ‌خرید گردنبند و دستبند را از کیفش درآورد و به طلافروش داد، طلافروش، طلاها را وزن کرد و با تطبیق مشخصات طلاها و
کاغذ خرید، پول آن‌ها را شمرد و به مشتری زن داد...

طلاهای تقلبی در طلافروشی

چند روزی از این ماجرا نگذشته بود که طلافروش هنگام ذوب طلاها متوجه عیار بسیار پایین آنها شد و دریافت 2 زن مرموز بدجوری سرش کلاه گذاشته‌اند. وقتی او فهمید کاغذ خریدها هم به طرز بسیار ماهرانه‌ای جعل شده‌اند، به سرعت خود را به پلیس آگاهی مشهد رساند و از زنان کلاهبردار شکایت کرد.

با گزارش این ماجرا، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور سرهنگ ماشاء‌الله صادقی – رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی- تحقیقات برای گشودن راز طلاهای قلابی را آغاز کردند.

کارآگاهان در نخستین مرحله از تحقیقات با شکایت‌های مشابه دیگری نیز در روزهای گذشته مواجه شدند و دریافتند که با یک باند بسیار حرفه‌ای و ماهر کلاهبرداری روبه‌رو هستند که بعد از ساخت طلاهای قلابی، آنها را توسط 2 زن به طلافروش‌ها می‌فروشند.

با این اطلاعات، عملیات پلیسی برای به دام انداختن زنان فروشنده‌ طلاها با بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته طلافروشی‌ها، آغاز شد و با این سرنخ آنها در عملیات اطلاعاتی تخصصی در فاصله کوتاهی شناسایی و دستگیر شدند.

وقتی این دو زن از همدستی‌ شان با سردسته باند که اطلاعات زیادی  از ساخت طلا  داشت پرده برداشتند، کارآگاهان به مخفیگاه این مرد در جنوب مشهد رسیده و در عملیاتی ضربتی وی را به دام انداختند.

با کشف دستگاه‌های حرفه‌ای ساخت طلاهای تقلبی، ترازو‌های دیجیتال، کاغذ خرید و مهرهای جعلی طلافروشی، از مخفیگاه این مرد، وی دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت.

مرد کلاهبردار در بازجویی‌ها با اعتراف به ساخت طلاهای تقلبی به کارآگاهان پلیس گفت: به‌دلیل آنکه اطلاعات زیادی درباره طلاسازی داشتم، از مدتی قبل تصمیم گرفتم با ساخت طلاهای تقلبی، پول زیادی به جیب بزنم. برای اجرای نقشه‌ام، بعد از ساخت مقدار زیادی طلای تقلبی، از دو زن همدستم خواستم آنها را به مغازه‌های طلافروشی ببرند و در آنجا به فروش برسانند.

آنها نیز طبق نقشه بعد از ورود به مغازه‌های طلافروشی، با بهانه‌هایی مثل اینکه فرزندشان دربیمارستان است یا قصد خرید خانه دارند، وانمود می‌کردند احتیاج زیادی به پول دارند و به این خاطر مجبور به فروش طلاهایشان هستند.

رفتار آنها باعث می‌شد طلافروش حرف‌های آنها را باور کند و بعد از دیدن کاغذ‌خرید طلاها که به صورت ماهرانه‌ای ‌جعل شده بود، طلاها را خریداری کند.

سرهنگ ماشاء‌الله صادقی – رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی- با اعلام خبر دستگیری گرداننده باند و دو زن همدستش گفت: این مرد که با استفاده از اطلاعات خود در زمینه ساخت طلا‌ و جواهرات، اقدام به ساخت و توزیع طلاهای قلابی ‌می‌کرد، به همراه همدستانش برای ادامه تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار می‌گیرد.

کد خبر 40386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز