مهدیه مصطفایی: با بازداشت زن سالخورده‌ای که اقدام به فروش سکه‌های تقلبی در بازار طلای شهرستان کرج کرده بود، راز فعالیت باند بزرگ توزیع سکه‌های تقلبی فاش شد.

صبح شنبه 12 آبان، جوان 30 ساله‌ای به یکی از مغازه‌‌های پاساژ طلافروشی در کرج رفت و در حالی که 2 سکه طلای پلمپ شده به همراه داشت، به فروشنده گفت قصد فروش سکه‌ها را دارد.

صاحب مغازه با دیدن سکه‌ها به سرعت متوجه تقلبی بودن آن‌‌ها شد و برای اینکه بتواند فروشنده را به دام بیندازد، به بهانه ای ازمغازه خارج شده و تلفنی ماجرا را به پلیس 110 خبر داد.

با گزارش ماجرا، دقایقی طول نکشیده بود که پلیس در صحنه حاضرشد، اما مشتری جوان با مشاهده پلیس در حالی که 2 سکه‌اش را روی پیشخوان طلافروشی جا گذاشته بود، از مغازه بیرون دوید و به طلا فروشی کناری رفت تا ماجرا را به زن سالخورده‌ای که داخل مغازه  کناری بود اطلاع دهد. 

صاحب مغازه که شاهد ماجرا بود، درحالی که مرد جوان فرار کرده بود، به سرعت زن سالخورده را به پلیس معرفی کرد و به ‌‌این ترتیب وی بازداشت شد.

ماموران پلیس در بازرسی اولیه از این زن، تعدادی سکه طلای تقلبی که او قصد فروش آنها را داشت کشف و ضبط کرده و او را بازداشت کردند.

 این زن صبح در حالی که نزد بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی کرج بازجویی می‌شد با گریه گفت: من بیماری صعب العلاجی دارم که برای درمان آن به پول زیادی احتیاج دارم ، یک هفته قبل زمانی که در منطقه سبزه میدان ازمردم درخواست کمک می کردم، مردی به سراغم آمد و با دادن سکه ها از من خواست  در فروش آنها به وی کمک کنم.

او به من گفت درصورت فروش سکه‌ها پول خوبی به دست خواهم آورد، بنابراین من هم با وی همراه شدم.

پس از ادعاهای این زن که مدعی بود از مرد جوان خبری ندارد، طلافروش دیگری که از خریداران سکه های تقلبی بود با شناسایی این زن گفت: بعد از خرید 2 سکه طلا از این زن، آن‌ها را با تعدادی سکه و طلای دیگر ذوب کردم، اما سکه‌های تقلبی باعث خراب شدن بقیه طلاها شد.

هشدار به طلافروشان

قاضی رضایی، بازپرس شعبه 21 دادسرای امور جنایی کرج با اعلام این خبر در هشدار به طلافروشان و خریداران سکه‌های طلا گفت: متاسفانه افراد سودجو با سوء استفاده از گرانی سکه مدت کوتاهی است که در شهرستان کرج اقدام به فروش گسترده سکه‌های تقلبی کرده و در طول این مدت توانسته اند مقدار زیادی سکه تقلبی پلمپ شده را  به فروش برسانند.

کد خبر 35828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز