سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

جواد عزیزی: صبح بیست و یکم آبان‌ماه، زمانی که مأموران پلیس ژاپن در یکی از فرودگاه‌های این کشور سرگرم بررسی مدارک مسافران خارجی بودند، به یک جوان ایرانی که ویزای مشکوکی در دست داشت مظنون شدند.

پس از انتقال پسر جوان به اتاقک امنیتی فرودگاه، مأموران پلیس به بررسی دقیق ویزای وی پرداختند و متوجه شدند این ویزا به طرز ماهرانه‌ای جعل شده است.

بنابراین جوان ایرانی بازداشت و پس از صدور حکم اخراج وی از ژاپن با اولین پرواز به ایران بازگردانده شد.

 صبح دیروز پس از آنکه مأموران پلیس ژاپن، پسر جوان را در فرودگاه مهرآباد به مأموران پلیس مهاجرت و اتباع بیگانه ایران تحویل دادند، وی به شعبه اول بازپرسی  دادسرای فرودگاه انتقال یافت و مقابل بازپرس بهروز مهاجری قرار گرفت.

وی که مدعی بود از ماجرای جعلی بودن ویزایش بی‌خبر بوده، در جلسه بازجویی به بازپرس پرونده گفت: از آنجا که علاقه‌ زیادی به بازی فوتبال داشتم تصمیم گرفتم برای تشویق تیم محبوبم در بازی نهایی جام باشگاه‌های آسیا همراه این تیم به ژاپن بروم.

بنابراین یک میلیون تومان به یکی از آژانس‌های مسافرتی پرداخت کردم تا آنها ترتیب تهیه بلیت هواپیما و رزرو هتل را بدهند و خودم هم برای تهیه ویزا به سفارت ژاپن رفتم.

در آنجا به خاطر اینکه بلیت بازی فوتبال سپاهان را نداشتم مسئولان سفارت گفتند نمی‌توانند به من ویزا بدهند و من  سفارت را ترک کردم.

در حالی که در تهیه ویزا دچار مشکل شده بودم با مردی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند برایم ویزا تهیه کند.

این مرد مدعی بود برای تهیه ویزا باید یک میلیون تومان بپردازم و من که آرزوی رفتن به ژاپن و تماشای بازی فوتبال را داشتم این مبلغ را پرداخت کردم.

صبح روز بعد وقتی به سر قرار با مرد غریبه رفتم، او پاکتی به من داد که در آن ویزای ژاپن بود و به این ترتیب عصر بیستم آبان‌ماه با در دست داشتن ویزا و بلیت هواپیما راهی فرودگاه شدم.

آن روز اتفاقاً بازیکنان تیم سپاهان نیز عازم ژاپن بودند و من که از این اتفاق بسیار خوشحال شده بودم، همراه آنها سوار هواپیما شده و به این ترتیب ابتدا به کره و از آنجا به ژاپن رفتیم. در فرودگاه ژاپن بود که مأموران پلیس هنگام بررسی مدارکم به من مظنون شدند و من را به اتاقکی بردند و دقایقی بعد گفتند ویزایم جعلی است. سپس حکم اخراجم صادر و به این ترتیب مرا به ایران بازگرداندند.

پس از اظهارات پسر جوان، بازپرس مهاجری برای وی قرار قانونی صادر کرد و به پلیس دستور داد با انجام تحقیقات تخصصی  جاعل ویزای ژاپن را شناسایی و او را دستگیر کنند.

کد خبر 36540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز