شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

آزاده مختاری: 2 برادر که در جریان یک نزاع، جوان محکوم به قصاصی را از پای درآورده بودند، پس از انتقال به زندان، دومین جنایت خود را رقم زدند.

آنها در دومین جنایت، یک محکوم به قصاص دیگر را 6روز قبل از آنکه به پای دار برود به قتل رساندند. اواسط سال 83، کارآگاهان جنایی پلیس در جریان نزاعی قرار گرفتند که در جریان آن مرد جوانی به قتل رسیده بود.

کارآگاهان اداره 10 آگاهی پایتخت –ویژه قتل- با بررسی پرونده این جنایت، جوانی به نام محمد را به‌عنوان متهم به قتل شناسایی وبازداشت کردند، ولی در حالی که مدارک پلیسی بیانگر ارتکاب قتل از سوی محمد بود، بر اثر اختلاف عقیده بین قضات دادگاه، محمد تا حل اختلاف قضائی با سند اززندان آزاد شد.

اما مدتی بعد در حالی که شک قضات درخصوص متهم بودن محمد درارتکاب جنایت به یقین تبدیل شده بود، هیچ اثری از وی یافت نشده ، مشخص شد  وی بعد از آ‍زادی از زندان متواری شده است.

در حالی که تلاش کارآگاهان پلیس جنایی برای دستگیری مرد جوان بی‌نتیجه مانده بود، وی به صورت غیابی از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شده و این حکم به تأیید قضات دیوانعالی کشور رسید.

قتل یک قاتل

با صدور حکم قصاص، همچنان عملیات پلیسی برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه اواخر آذرماه گذشته، کارآگاهان پلیس در جریان جنایت مرگبار دیگری در شمال شرق تهران، قرار گرفتند.

هنگامی که کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی – ویژه قتل - و بازپرس جنایی در صحنه قتل حاضر شدند در تحقیقات خود دریافتند مقتول همان محمد است که به اتهام قتل وحمل سلاح‌گرم در2 پرونده جداگانه ازسوی دادسرای جنایی تهران تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

در ادامه تحقیقات قضائی، بازپرس محمد حسین شاملو- رئیس شعبه یکم دادسرای جنایی- که تحقیق قضائی درباره پرونده را برعهده داشت، دستور بازداشت 5 جوان که در نزاع شرکت داشتند  را صادر کرد.

در این میان2 برادر که به‌عنوان متهمان اصلی شناخته شده بودند، از سوی کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران دستگیر و راهی زندان شدند.

در حالی که جست‌وجو برای بازداشت 3 همدست دیگر آنها ادامه داشت، گزارشی در اختیار بازپرس جنایی تهران قرار گرفت و بیانگر آن بود که2 برادر متهم به قتل، چند روزبعد از ورود به زندان جنایتی دیگر را رقم زده و زندانی محکوم به قصاصی دیگر را که 6 روزبه زمان اجرای مراسم قصاصش باقی مانده بود، را نیزبه قتل رساندند که بدین ترتیب دومین جنایت درپرونده این2 برادررقم خورد.

بازپرس شاملو با اعلام این خبر گفت: در حالی که نخستین بررسی‌ها حاکی از آن است که هر یک از 5 متهم ضربه‌ای به محمد وارد کرده‌اند و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

کد خبر 35717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز